Hej
Köpt thuja på Bauhaus i april i år. Hittills har det gått bra. Nu har plantor drabbas en sjukdom/parasit VG se bilder. Undrar vad är detta? Finns något bekämpningsmedel?
Jag har pratat /reklamerat väntar på svar.
Tacksam info/råd.
Köpt thuja på Bauhaus i april i år. Hittills har det gått bra. Nu har plantor drabbas en sjukdom/parasit VG se bilder. Undrar vad är detta? Finns något bekämpningsmedel?
Jag har pratat /reklamerat väntar på svar.
Tacksam info/råd.
Är det de där ”grå luddiga” som du menar?
Lite svårt att se, men jag tycker mig inte se någon skada på själva thujan i anslutning till dem?
Hur ser det ut om du tar bort en?
Som sagt, fokus är ju inte det bästa, men i mina ögon ser det bara ut som någon äggkokong eller liknande. Är det spindel så är det ju inget som skadar växten, tvärtom.
Och då är det ju inte heller något som varit med plantorna sedan April, utan några nytillkomna gäster.
Men som sagt, ta bort någon av dem. Fota där den var och hur den ser ut inuti.
Lite svårt att se, men jag tycker mig inte se någon skada på själva thujan i anslutning till dem?
Som sagt, fokus är ju inte det bästa, men i mina ögon ser det bara ut som någon äggkokong eller liknande. Är det spindel så är det ju inget som skadar växten, tvärtom.
Och då är det ju inte heller något som varit med plantorna sedan April, utan några nytillkomna gäster.
Dina plantor har varken drabbats av sjukdom eller parasiter, det är en spindel som byggt en kokong. Spindlar är rovdjur och våra medhjälpare i trädgården, de håller efter insekter som vi inte vill ha för många av.
Här kan du lära dig mer om de nyttiga spindlarna;
https://naturochtradgard.se/2017/09/01/spindeln-jagaren-som-skyddar-din-tradgard/
Här kan du lära dig mer om de nyttiga spindlarna;
https://naturochtradgard.se/2017/09/01/spindeln-jagaren-som-skyddar-din-tradgard/
A Abies koreana skrev:
Dowser4711 skrev:
Är det de där ”grå luddiga” som du menar?
Tack för info/råd
Jag avvaktar och får se
Annars återkommer med nya bättre bilder
Honba
Klicka här för att svara