Byggahus.se

Test portabel AC

38k läst  70 svar

1. J
    Medlem · Nivå 7
    Körde så innan fönsterbytet. Nu kör jag bara ut varmluften i korridoren utanför sovrummet med en glipa på 20 cm vid dörren. Klart svalare trotts otätheten. Sover najs i kylan. Hundarna med.

• Laddar…
  2. M
    Medlem · Nivå 7
  3. Fairlane
    Medlem · Nivå 11
    Igår kväll hade jag 26,5 grader inomhus på övervåningen. Ute hade temperaturen sjunkit till 24. Jag öppnade för korsdrag i två timmar, men sovrummet stängde jag dörren till och körde igång den portabla ACn med slangen ut genom altandörren. Två timmar senare var det 25,5 på övervåningen och 21 i sovrummet. Inget undertryck i sovrummet heller. Jag ser två möjligheter:

1. En portabel AC fungerar till att kyla ett rum
    2. En protabel AC fungerar inte, utan jag och termometern blev både lurade av placeboeffekten.

Oavsett om det är 1 eller 2 så är jag nöjd.

4. martin43
    Husägare · Nivå 11
    Klart det fungerar med rätt placering osv, men det går åt mycket energi och den kan aldrig "bli klar" eftersom den hela tiden måste kyla ner ny luft så att säga.

5. Ejmelie
    Medlem Nivå 1
    Ni som har portabel ac som ni anser fungerar, vilken kör ni med?

6. M
    Medlem · Nivå 7
    Jag köpte en Anslut från Jula för 1995kr för 4 år sedan när det var rea. Det hade då regnat och varit kallt några veckor:)

7. M
    Medlem · Nivå 7
    Du är nått på spåret där! Jag upplever samma sak när jag sitter i bilen mitt på dagen i solskenet nu. Även när temperaturen i bilen kommit ned till 21-22gr och jag stänger av motorn så blir det varmt igen. Den blir heller aldrig ”klar”.

• Laddar…
  8. Tokslut
    Medlem Nivå 11
    Som med värme på vintern då :seenoevil:

• Laddar…
  9. K
    Medlem Nivå 6
    När skulle den vara klar då? När den kylt hela världen? Är lösningen på den globala uppvärmningen en icke portabel ac?

10. Fairlane
    Medlem · Nivå 11
    Min modell är en Delonghi N90eco Silent.

• Laddar…
  11. S
    Medlem Nivå 3
    Har en gammal Zibro P229 som kyler huset, och en billig Andersson för garaget.

Bevaka ämnet och häng med när det uppdateras.
Bevaka