Hej!

Är det någon som har förslag på hur jag får fart på en termostat som fastnat i stängt läge? Se bild. Utan att byta den. Jag skulle helst inte tömma hela systemet på vatten.

Hälsningar,
Per.
 
  • termostat.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
bilden du har tagit är på en radiatorventil, den öppnar du genom att skruva på den
 
Tycker jag ser en stängd ballofix före radiatorventilen
 
Rätt ska vara rätt. Det är nog en radiatorventil.

Ursäkta okunskapen, men jag har öppnat lite på den där Ballofixen. Då kom det vatten bredvid skruvhålet. Jag drog slutsatsen (kanske felaktig) att det kunde vara en luftningsventil.

Ska gå ner i källarn och testöppna lite mer på Ballofixen.
 
YES! Där satt den! Jäsiken vad glad jag blev nu! Radiatorn skållhet på några minuter. Ballofixen läckte rätt ordentligt halvvägs öppen. Men helöppen slutade det droppa. Så långt hade jag inte vågat skruva förut.

Tack pr95 träffade huvudet på spiken. Tack för hjälpen! Nu sover jag gott även om det blir smällkallt.
 
d^_^b
 
Hmm, man kan ju undra vad ballofixen gör där överhuvudtaget.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.