bilden du har tagit är på en radiatorventil, den öppnar du genom att skruva på den
Rätt ska vara rätt. Det är nog en radiatorventil.
Ursäkta okunskapen, men jag har öppnat lite på den där Ballofixen. Då kom det vatten bredvid skruvhålet. Jag drog slutsatsen (kanske felaktig) att det kunde vara en luftningsventil.
Ska gå ner i källarn och testöppna lite mer på Ballofixen.
Ursäkta okunskapen, men jag har öppnat lite på den där Ballofixen. Då kom det vatten bredvid skruvhålet. Jag drog slutsatsen (kanske felaktig) att det kunde vara en luftningsventil.
Ska gå ner i källarn och testöppna lite mer på Ballofixen.
YES! Där satt den! Jäsiken vad glad jag blev nu! Radiatorn skållhet på några minuter. Ballofixen läckte rätt ordentligt halvvägs öppen. Men helöppen slutade det droppa. Så långt hade jag inte vågat skruva förut.
Tack pr95 träffade huvudet på spiken. Tack för hjälpen! Nu sover jag gott även om det blir smällkallt.
Tack pr95 träffade huvudet på spiken. Tack för hjälpen! Nu sover jag gott även om det blir smällkallt.
Klicka här för att svara
