Hur är läget såhär ett halvår senare, är kaffet fortfarande varmt?
Jag är i behov av en ny termos ca 0,75 l med SKRUVKORK.
Jag brukar sätta funktionen främst men gillar verkligen utseendet på Stanley termosen som skulle matcha min gamla ryggsäck perfekt men Thermos King verkar också klart intressant.
Sedan så hittade jag även denna när jag googlade termosar:
https://campingnetshop.se/produkter...mm/14808--stanley-classic-lunch-box-52-liter/
Jag får se till att skaffa ett nytt jobb där det passar att ha med en egen lunchlåda så jag kan imponera på kollegorna.
Jag är i behov av en ny termos ca 0,75 l med SKRUVKORK.
Jag brukar sätta funktionen främst men gillar verkligen utseendet på Stanley termosen som skulle matcha min gamla ryggsäck perfekt men Thermos King verkar också klart intressant.
Sedan så hittade jag även denna när jag googlade termosar:
https://campingnetshop.se/produkter...mm/14808--stanley-classic-lunch-box-52-liter/
Jag får se till att skaffa ett nytt jobb där det passar att ha med en egen lunchlåda så jag kan imponera på kollegorna.
Medlem
· Korpilombolo
· 3 724 inlägg
"Automatkork" måste vara en av historiens mest korkade uppfinningar. Någon sysslolös ingenjör som löst ett problem som inte fanns. Två delar (kork och gummipackning) blir till tio delar som inte går att diska utan att plocka isär konstruktionen. Att sedan pussla ihop delarna och få alla packningar vända åt rätt håll kräver en hel del uppmärksamhet om man inte använder thermosen ofta. Misslyckas man med ihopmonteringen så har man innehållet i ryggsäcken.
Alltså, köp en thermos. Min fick jag när jag var sju år gammal och skulle ha varm choklad på första skolutflykten. Idag, 33 år senare så funkar den lika bra som då. Kaffet jag sätter i jaktsäcken kl 4 på morgonen är fortfarande för hett att dricka vid lunchtid. Korken har blivit väldigt repig men håller hur bra som helst. Tillochmed muggen funkar klockrent. Skulle den bli förlorad då vet då i alla fall jag vad jag köper.
Alla andra termosar i familjen som inte hetat thermos har endera ej hållit värmen eller slutat hålla tätt.
Alla andra termosar i familjen som inte hetat thermos har endera ej hållit värmen eller slutat hålla tätt.
Klicka här för att svara