Hej!
Jag har en NIBE f370 i mig lägenhet i norra Sverige.
Jag har problem att få fart på värmen i lägenheten då golvvärmen inte verkar fungera som den ska…
några tips????
Jag har testat att lufta och fylla på med vatten.
Jag har en NIBE f370 i mig lägenhet i norra Sverige.
Jag har problem att få fart på värmen i lägenheten då golvvärmen inte verkar fungera som den ska…
några tips????
Jag har testat att lufta och fylla på med vatten.
Hur ändrar jag till ”vinterläge” eller liknande?J Josth skrev:
Jag möts nu av denna bild
Här är användarmanualen: https://proffs.nibe.se/nibedocuments/29075/631073-1.pdf
Driftläge ändras i meny 4.2 och bör normalt stå på "Auto". Om den redan gör det kan det vara något annat större fel med din F370.
Driftläge ändras i meny 4.2 och bör normalt stå på "Auto". Om den redan gör det kan det vara något annat större fel med din F370.
Ok. Luftning är viktigt men det behövs främst när pannan är ny sedan brukar det inte behövas om man inte håller på och fyller på värmevatten vatten ofta och det läcker någonstans. Misstänker att cirkulationspumpen har havererat. Om värmesystemet inte blev ordentligt renspolat i samband med bygget kanske pumpen bara håller några år. Kan eventuellt gå att plocka isär och rengöra om man är väldigt händig och teknisk.
Men det måste väl gå att manuellt slå på tillsatsen samt kompressorn??
Sksks Didkdk skrev:
Kompressorn kommer inte att starta förr än frånluften är 16 grader, men fram till dess ska tillskottet värma huset om allt funkar som det ska.
Du får gå igenom styrsystemet och se vilka larrm som har kommit, vad du har för inställningar för värme och värmesäsong och se om tillskottet är blockerat.
F370 har ingen växelventil utan den har shunt från den dubbelmantlade tanken. Den ska inte ändra till sommarläge om utetemperaturen är under 17 °C med normal inställning.useless skrev:
Klicka här för att svara