En granne ska renovera sitt hus och undertiden ska han bo i min gäststuga. Han vill naturligtvis ha telefonen med sig. 100 m telekabel finns redan nedgrävd mellan husen pga att vi haft lokaltelefon tidigare som nu inte används.
Nu är det väl bara att koppla in bägge tamparna vid jacket i hans hus.
Men hur gör jag vid min gäststuga 100 m bort. Ska man terminera?