Ja, det är nog bara ta fram bilmaskin och göra om allt.....

Om det är en firma som gjort jobbet så är det bara att be dem snällt att göra om jobbet. Har du fått kvitto och ett våtrumsintyg ifrån firman där det står vilket tätskiktsystem som använts ? Har du fått någon offert eller avtal som beskriver vad firman skulle göra ?
Kolla upp firman ifråga som du anlitat, googla och hör dig för om de har bra eller dåligt rykte.
Som jag ser det finns det bara en sak att göra - Gör om, gör rätt - precis som tidigare inlägg påtalat.

Man får inte skarva rör doldt. Som flera säger så är det krav på tätskikt på golvet, antingen matta eller folie, ej rullat. Minst 5 cm upp på väggen.

NetNut skrev:
Om det är en firma som gjort jobbet så är det bara att be dem snällt att göra om jobbet. Har du fått kvitto och ett våtrumsintyg ifrån firman där det står vilket tätskiktsystem som använts ? Har du fått någon offert eller avtal som beskriver vad firman skulle göra ?
Kolla upp firman ifråga som du anlitat, googla och hör dig för om de har bra eller dåligt rykte.
Som jag ser det finns det bara en sak att göra - Gör om, gör rätt - precis som tidigare inlägg påtalat.
Han lär ju knappast ha fått intyg eftersom det inte ligger något tätskikt där...

Radiator rör får inte skarvas dolt enligt nyare regler...

Mvh,
Anders

Formuleringen i gällande regler för skarvar på värmeledningar talar bara om att "fördelningsrör" skall läggas i vattentätt utrymme och vara inspekterbara. Obs det gäller då bara värmeledningar, på tappvatten får inga skarvar vara dolda.

H
Det badrummet skulle jag inte våga använda. Är det en firma så se till att få pengarna tillbaka!
Kanske inte lätt men kräv att de anlitar en behörig firma gör om arbetet.

T
Ztivo skrev:
Självklart är allt betalt. Och visst var det kommunikationsproblem med asiaterna
Asiater? Det var någonting nytt, när jag tänker efter så har jag nog aldrig sett en asiatiskt hantverkare:eek: och då menar jag en kines eller thailändare typ.

Är det här på riktigt?

Amrich skrev:
Är det här på riktigt?
Haha ja man kan ju fråga sig det men jag var faktiskt och jobbade hos en kund som hade flygit hem vietnameser för plattsättning :) kunden var iofs själv det och han berättade att dom super från det dom vaknar för att orka hålla på från 07-21 som var deras arbetstider. Det kan låta sjukt men de är sant, jag var där en dag och la en trapp.

T
Måste man supa för att hålla sig vaken 5 timmar extra utöver en vanlig arbetsdag?:wow::x

Ta en Red Bull då istället om man är så "pömsig":p

Sen är ju asiater inte så toleranta mot alkohol så det kan ju hända vad som helst:rolleyes:

skulle jag dricka från morgon så skulle jag inte jobba mycket vid lunch, då hade jag nog hittat på nått roligare :)

Hehe jo man hade pallat en timme sen skulle man leta sig in mot någon pub.

sukke2k skrev:
Hehe jo man hade pallat en timme sen skulle man leta sig in mot någon pub.
Eller kissat i den nya ej inkopplade toan ;)

kinglolle skrev:
Eller kissat i den nya ej inkopplade toan ;)
Det där har jag varit med om... :)

Nej det var inte jag och ingen var full.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.