Har en större glipa under toalettdörren till tröskeln. (9 mm) skiljer 4 mm

Hur tätar jag igen det på bästa sätt? Någon bra gummilist?

Dörren är korrekt monterad men dörren är felsågad.

• image.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • image.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
där skall vara 8 mm mellanrum för ventilationen

T tergo skrev:
där skall vara 8 mm mellanrum för ventilationen
Men då uppstår det kallras och det drar kraftigt. Det är endast 4 mm mellanrum till tvättstugan som ligger bredvid.

T Tobben18 skrev:
Men då uppstår det kallras och det drar kraftigt.
då behöver din ventilation justeras

T tergo skrev:
då behöver din ventilation justeras
Fast det stämmer inte riktigt, men tackar för ditt input.

Om du vill täta helt vilket inte är bra förövrigt så skulle jag montera en falltröskel

Matti_75 Matti_75 skrev:
Om du vill täta helt vilket inte är bra förövrigt så skulle jag montera en falltröskel
Nej jag vill bara minska glipan så det inte drar och kommer kallras. Vill behålla värmen när golvvärmen är på.

Luften behöver kunna röra sig fritt under dörren.

D
T Tobben18 skrev:
Nej jag vill bara minska glipan så det inte drar och kommer kallras. Vill behålla värmen när golvvärmen är på.
Det är som de andra redan har påpekat du har en bra springa för att ventilationen ska fungera som den ska.
Minskar du luftflödet kan du få för hög luftfuktighet i badrummet och svårt att bli av med fukten.
Själv har jag hyvlat på nedre kanten för att få en större springa.

• Gilla
Tobben18
  • Laddar…
Jag har nog cirka 10-12 mm under min badrumsdörr. Man kan känna draget på fötterna när man står på insidan. Jag vill ha det så. Torrt och fint i badrummet

• Gilla
Tobben18 och 1 till
  • Laddar…
M Mapet890 skrev:
Jag har nog cirka 10-12 mm under min badrumsdörr. Man kan känna draget på fötterna när man står på insidan. Jag vill ha det så. Torrt och fint i badrummet
Jo jag förstår vad alla menar och är helt med att det skall komma in luft under dörren. Jag är mer fundersam, då aldrig har sett det innan, och tycker ventilation är mindre bra i badrummet, då damm ofta uppstår. Sen är det ju väldigt kallt när det drar.

Tackar för era kommentarer 👍

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.