Har klantat till det ordentligt. Rensade avloppet på toan under handfatet. Massa hår och fettrester och gjorde rent alla rör under. Sen märkte jag att det var lite halvstopp längre ner där röret går ner i golvet. Så ta den halv blomsterpinne och peta upp så mycket skräp jag lyckas få bort. Sen när jag ska upp med blomsterpinnen igen så slå jag i badrumsskåpet och tappa blomsterpinnen så den åker ner i röret. Kan inte se den och känner inte den heller. Men röret kröker sig en bit längre ner och en styv blomsterpinne kan ju knappast komma förbi där så den bör stå där i röret med toppen av pinnen ca 2-3dm ner i röret. Men hur i h... få man upp den. Nå inte ner med nån tång jag ha hemma. Även rotat fram en small stektång från ikea men gå inte det heller. Testat en annan pinne med dubbelhäftande tejp men det går inte heller. Någon som ha några ideer? :rolleyes: Minst sagt j...t pinsamt detta.

Lys ner i röret med en ficklampa, då borde du kunna se den.

Kan du sätta fast en klädnypa på en pinne ordentligt? Isåfall borde du kunna trycka ner klädnypan över blompinnen som står där och sedan dra upp den.

En bit VP-rör med häftmassa intryckt som körs ner över blompinnen borde också funka.

Har lyst ner där och fotat men den syns inte på bilderna. men sikten är bara nån dm. är för trångt för att komma under med huvudet och se direkt. vet inte om jag vågar prova klädnypan för risken är att den med ligger där sen. Så få jaga rätt på det imån alternativt ringa rörmokare.

Den borde fungera

Fungerade med en böjbar gripklo. :D Tack för tipsen

• Gilla
hempularen
  • Laddar…
När jag har hållit på med rensning sådär så brukar jag antingen se till att använda ett verktyg som omöjligen kan åka ner av olyckshändelse, typ en rulle med rensband, eller så har jag satt fast en större limmklämma på lång skruvmejsel. Så länge klämman sitter där så kan inte mejseln åka ner i röret.

• Gilla
kulle
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.