Nu har jag 2x 3m3 tankar. Men då när jag gjorde testet så hade jag "Bara" en 3m3 tank.roke skrev:
Den är isolerad ca 25 cm gullfiber på sidorna och 40cm på toppen.
Ändå är jag inte helt nöjd med den arbetsinsatts jag gjorde på isoleringen, jag kunda varit ännu mer noga.
Det är två slingor i. En längst upp och en långt ner.
När jag eldar upp tanken blir det ungeför 90 grader. men från 90 sjunker det ganska snabbt till 80, men där ligger tempen kvar länge. Vet inte om det är skicktningen som är lite orolig övert i tanken, men stabiliserar sig när dom första litrarna vatten blivit uppvärmda.
Mats
3m3 tank med varmvattenberedningsslingor. Tanken håller 80° i 10 dygn trots rejäla varmvattentappningar varje dag.mats757 skrev:Nu har jag 2x 3m3 tankar. Men då när jag gjorde testet så hade jag "Bara" en 3m3 tank.
Den är isolerad ca 25 cm gullfiber på sidorna och 40cm på toppen.
Ändå är jag inte helt nöjd med den arbetsinsatts jag gjorde på isoleringen, jag kunda varit ännu mer noga.
Det är två slingor i. En längst upp och en långt ner.
När jag eldar upp tanken blir det ungeför 90 grader. men från 90 sjunker det ganska snabbt till 80, men där ligger tempen kvar länge. Vet inte om det är skicktningen som är lite orolig övert i tanken, men stabiliserar sig när dom första litrarna vatten blivit uppvärmda.
Mats
Den hade lätt hållit 80 gr 14 dagar om varmvattentappningarna hade varit sparsammare.
40 cm gullfiber runt tanktoppen. 25 cm på sidorna.
Okej, det låter ju bra.
Redigerat:
Klicka här för att svara