Jag ska lägga glaserat tegel tak och ska man få välja papp eller duk?
Båda lämnas det 30 års garanti på.
 
Duken är mycket bättre, lättare, tål mer, bredare våder, såklart dyrare men inte så det svider. Så kör på det.
 
  • Gilla
Jockomasen
  • Laddar…
K
Ska du lägga ofalsat tegel (men det ska du kanske inte när du skriver glaserat) måste du ha riktigt papp. La själv duk, under betingpannor, mycket för att den var lättare. Verkar hålla tätt än efter två år.
 
Hade valt diffusionsöppen duk alla dagar i veckan. Se bara till att du använder dig av en kvalitetsduk. Finns få på svenska marknaden, SIGA och Isocell har bra alternativ.
 
Diffusionsöppen duk förutsätter att det inte är gamla underlagsprodukter innan. Är det nybygge?
 
H huggan skrev:
Diffusionsöppen duk förutsätter att det inte är gamla underlagsprodukter innan. Är det nybygge?
Nybygge med dubbelfalsat tegel.
Pannorna blir ju väldigt täta och kommer hålla länge så det hade känts bra med en papp som håller väldigt länge.
Jag har själv jobbat med både papp och duk och båda fungerar bra att jobba med men det jag tänker på är att papp är tjockare och känns då bättre men en duk är ju seg så det spelar kanske ingen roll vad man tar.
 
T TVRS skrev:
Jag bytte tak på mitt hus förra året. Stod också och velade mellan papp och duk tills jag hittade den här tråden: [länk]

Vågade inte chansa och la papp istället.
Går ju inte riktigt att jämföra
T TVRS skrev:
Jag bytte tak på mitt hus förra året. Stod också och velade mellan papp och duk tills jag hittade den här tråden: [länk]

Vågade inte chansa och la papp istället.
Går ju inte riktigt att jämföra, helst ska ju duken ligga ovanpå råsponten. I detta fallet hade han ju duken som underlagstak..
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.