866 läst ·
5 svar
866 läst
5 svar
Taklampa
Hej, behöver tips på en taklampa till min dotters rum. Det finns inget eluttag i taket, så jag söker en lampa där jag slipper dra någon el. Kanske någon lampa med batteri och fjärrkontroll?
Eller vad finns det för lösningar?
Eller vad finns det för lösningar?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 127 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 127 inlägg
Välkommen till forumet!
Det finns ju visserligen batteridrivna lampor men de ger antingen inte särskilt mycket ljus (tänk mysljus på uteplatsen) och/eller behöver laddas ofta. Finns det inga uttag högt upp på väggen som går att använda?
Det finns ju visserligen batteridrivna lampor men de ger antingen inte särskilt mycket ljus (tänk mysljus på uteplatsen) och/eller behöver laddas ofta. Finns det inga uttag högt upp på väggen som går att använda?
Tack! BirgitS
Nej, närmsta uttag är nere vid golvet. Tänkte först på att försöka hitta en väldigt lång sladd med kontakt. Men vill helst undvika det.
Nej, närmsta uttag är nere vid golvet. Tänkte först på att försöka hitta en väldigt lång sladd med kontakt. Men vill helst undvika det.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 886 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 886 inlägg
Inget uttag i taket och ingen ström högt upp på en vägg, ens bakom ett doslock? Finns det inte en strömbrytare heller i rummet?
Jag håller med Birgit, en batteridriven lampa måste laddad ofta, vilket såklart blir extra jobbigt i en taklampa.
Jag håller med Birgit, en batteridriven lampa måste laddad ofta, vilket såklart blir extra jobbigt i en taklampa.
Tack för råd. Det blir nog en lösning med en lång sladd ner till vägguttaget. Kanske hittar någon som sticker ut och blir en detalj i rummet.Fairlane skrev:
Klicka här för att svara