2 676 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
Takisolering med cellplast.
Välkommen till forumet.
Jag tittar själv på Maco Dach's koncept då vi planerar tillbyggnad av en våning och vill ha full takhöjd.
http://www.maco-takisolering.se/
Problemet jag kan se är att det endast ger 160mm isolering med deras system (som jag dessutom har offert på). Jag har frågor ute mot Maco Dach runt möjligheten att även isolera insidan i form av takstolarnas tjocklek. Läser man på hos Thermisol i "frågor och svar" så verkar detta inte vara ett problem, dock så är jag nyfiken på om fuktspärr skall nyttjas eller inte.
Jag har idag ett hus som är tilläggsisolerat på utsidan av väggarna för massa år sedan med 2+1cm cellplast. Jag projekterar just nu för att byta panel och fönster och kommer då tilläggsisolera med 3cm cellplast till. Det verkar vara ett system som fungerar väldigt väl vad jag kan se just i mitt fall hursom.
Vill du läsa mer så har jag info på http://blog.easynut.org
Jag tittar själv på Maco Dach's koncept då vi planerar tillbyggnad av en våning och vill ha full takhöjd.
http://www.maco-takisolering.se/
Problemet jag kan se är att det endast ger 160mm isolering med deras system (som jag dessutom har offert på). Jag har frågor ute mot Maco Dach runt möjligheten att även isolera insidan i form av takstolarnas tjocklek. Läser man på hos Thermisol i "frågor och svar" så verkar detta inte vara ett problem, dock så är jag nyfiken på om fuktspärr skall nyttjas eller inte.
Jag har idag ett hus som är tilläggsisolerat på utsidan av väggarna för massa år sedan med 2+1cm cellplast. Jag projekterar just nu för att byta panel och fönster och kommer då tilläggsisolera med 3cm cellplast till. Det verkar vara ett system som fungerar väldigt väl vad jag kan se just i mitt fall hursom.
Vill du läsa mer så har jag info på http://blog.easynut.org
p-l: vad ha du förutom utvändig cellplast.
Jag har bestämt mig för att lägga 10 cm utvändigt med diffusöppan "papp" mellan råsponten och cellplasten. Men jag är osäker på vad jag ska ha mella takstolarna.
Cellplast är ju enkelt men det kanske andas bättre med någon träfiberisolering.
Jag har bestämt mig för att lägga 10 cm utvändigt med diffusöppan "papp" mellan råsponten och cellplasten. Men jag är osäker på vad jag ska ha mella takstolarna.
Cellplast är ju enkelt men det kanske andas bättre med någon träfiberisolering.
Klicka här för att svara