De borrade hål i taket och den hängs fast i takbjälkarna på vinden.Mekstr skrev:
Jag betalade 44' utan ROT (har inget kvar) skulle varit ca 40' med.
Högre kostnad, absolut. Jag har min mitt i vardagsrummet och den blåser åt alla håll. Har därför inget behov av annan värmekälla.
Får utvärdera under vintern...
Hej! Jag funderar också på en takkassett men är osäker på om takhöjden på 2.15 räcker i mitt fall. Några tankar om det?H Hasselhagen skrev:
Intressant! Och snyggt. Hur många kvm ska den värma och kyla? Störs ni något av ljudet eller luftflödet? Minn skulle sitta rätt centralt mellan kök och matbord, och kanske 1 meter från huvudet när man sitter vid matbordet, så lite fundersam över om man skulle störas av den.H Hasselhagen skrev:
Det är ca 120kvm och kändes bra i alla rum.
Har svårt att uttala mig om kyla eftersom den nyligen är insatt...
Vår placering är i v-rum strax bakom soffan (som är placerad mitt i rummet).
Själv var jag hos kompisar som hade samma pump och jag uppfattade inte att den var på... så lågt ljud var det.
Har svårt att uttala mig om kyla eftersom den nyligen är insatt...
Vår placering är i v-rum strax bakom soffan (som är placerad mitt i rummet).
Själv var jag hos kompisar som hade samma pump och jag uppfattade inte att den var på... så lågt ljud var det.
Det låter mycket lovande! Vilken hastighet kör du på och hur långt ifrån hamnar man med huvudet när man sitter i soffan?och har du haft några minusgrader än så pumpen tvingats jobba lite? Jag har bara 60-70 kvm att värma/kyla så det låter som sagt lovandeH Hasselhagen skrev:
Kan inte ge så mycket mer info... Haft den installerad ca 3v i stugan och inte varit där på 2v efter besiktning. Inga minusgrader då. Har den på 17° nu.M MMBDB skrev: