Hej!

Jag har byggt förvaring bredvid och ovanför mitt skrivbord av IKEA METOD. Jag har sökt lite på förslag för att täcka undersidan eftersom de sitter så högt upp och jag sitter precis nedanför så man verkligen ser den fula undersidan (samt regeln). Det är dock svårt att hitta något vettigt? Jag har sett att IKEA har heltäckande belysning men jag tycker det blir lite väl arbetsbelysning över det hela.

Jag letar därför efter tips och idéer på vad jag kan sätta undertill.

Jag har två huvudsakliga önskningar
1: att inte skruva inifrån ner i täckskivan.
2: Dold eller dekorativ skruv underifrån och upp.

I övrigt är jag väldigt öppen för alla idéer! Kompositträ/liknande, solid trä, tyg (dessutom bra för ljuddämpning) eller egentligen vilket material som helst! Det enda jag ratar i förväg är akustikpanel, men variationer/vidareidéer på liknande är välkomnat!

• Vita IKEA METOD-skåp ovanpå skrivbord med öppen förvaring, fyllda med mappar och papper, monterade på en träregel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Alissa Alissa skrev:
Hej!

Jag har byggt förvaring bredvid och ovanför mitt skrivbord av IKEA METOD. Jag har sökt lite på förslag för att täcka undersidan eftersom de sitter så högt upp och jag sitter precis nedanför så man verkligen ser den fula undersidan (samt regeln). Det är dock svårt att hitta något vettigt? Jag har sett att IKEA har heltäckande belysning men jag tycker det blir lite väl arbetsbelysning över det hela.

Jag letar därför efter tips och idéer på vad jag kan sätta undertill.

Jag har två huvudsakliga önskningar
1: att inte skruva inifrån ner i täckskivan.
2: Dold eller dekorativ skruv underifrån och upp.

I övrigt är jag väldigt öppen för alla idéer! Kompositträ/liknande, solid trä, tyg (dessutom bra för ljuddämpning) eller egentligen vilket material som helst! Det enda jag ratar i förväg är akustikpanel, men variationer/vidareidéer på liknande är välkomnat!
Med infällda nyckelhålsbeslag i täckskiva och skruvar undersida skåp kan du få helt dolt montage.
Pilligt och tar tid dock.

/Höghus

Metalliskt nyckelhålsbeslag för dolt montage, med två skruvhål, lämpligt för montering under skåp eller i täckskiva.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Funkar inte en vanlig täckskiva som du limmar med monteringslim då?

Höghus Höghus skrev:
Med infällda nyckelhålsbeslag i täckskiva och skruvar undersida skåp kan du få helt dolt montage.
Pilligt och tar tid dock.

/Höghus

[bild]
Bra tips, tack!

mexitegel mexitegel skrev:
Funkar inte en vanlig täckskiva som du limmar med monteringslim då?
Jag har nog tänkt att en täckskiva är för tung för monteringslim, men jag får kolla upp hur mycket det tar. Tack för tipset!

Det klarar det med lätthet såvida du inte ska ha en 10c, tjock granitskiva under. Se bara till att limmet pressas.

• Gilla
Alissa
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.