Hej

vi håller på att installera 4 st u-rörs vakumrörssolfångare. Jag har hört att de kan gå sönder om man inte täcker över dem innan man fått igång cirkulationen. Vi borde få igång våra inom 6 veckor, men fångarna sitter på fasaden väldigt högt och täckningen blåser av hela tiden.... Vet någon hur farligt det kan vara nu under den mörka årstiden att ha dem "nakna"?

Tack på förhand
Stenper
 
vid denna årstid är det ingen risk för annat än om du råkar slå sönder dem.eller naturligtvis om du glömmer frostskydd i solfångarvätskan.
 
OK, stort tack det underlättar onekligen!
 
Har du ingen vätska i dom kan dom inte frysa sönder heller..
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.