Hej Jesper och Sandra,Singer71 skrev:
Ja vi är rätt nöjda. Ni behövde inte någon balk på framsidan?.
Mvh/Kurt & Veronica
Hej alla blivande lövbrunnare!
Har ni några tips på var och av vem man kan inhämta information om hur man sätter belysningen i sitt hus.
Vi blev rekommenderade av Götenehus att besöka "The missing piece" på Östermalm, vilket vi också gjorde.
Jättecoolt men jättedyrt.....
Finns det andra förslag?
M.v.h. Kurt och Veronica på 31:an
Har ni några tips på var och av vem man kan inhämta information om hur man sätter belysningen i sitt hus.
Vi blev rekommenderade av Götenehus att besöka "The missing piece" på Östermalm, vilket vi också gjorde.
Jättecoolt men jättedyrt.....
Finns det andra förslag?
M.v.h. Kurt och Veronica på 31:an
Idag fick vi det "bygglovet" så nu är vi på rull 
Hårdaytor satte vi planen för idag.
Tillvalslistan är så när som klar förutom några små saker, så nu är det dax att åka ut och inspektera tomten igen efter två helger därifrån samt titta till omgivningarna med alla nya hus som poppar upp.
Hoppas att allt är bra med er alla Lövbrunnare
//Mvh Nordström's på 3'an
Hårdaytor satte vi planen för idag.
Tillvalslistan är så när som klar förutom några små saker, så nu är det dax att åka ut och inspektera tomten igen efter två helger därifrån samt titta till omgivningarna med alla nya hus som poppar upp.
Hoppas att allt är bra med er alla Lövbrunnare
//Mvh Nordström's på 3'an
Hej, ansluter oss till tråden med nybyggare i Lövbrunna. Erik och Katrin här vi ska bygga ett Kornett med Myresjö på hörntomten precis vid infarten till Lövbrunnagränd, har inte fått ngt gatunummer ännu men jag tror det blir nr. 2. Ser att det poppar upp nya hus hela tiden där ute. Det mesta av pappersexersisen är på plats för vår del och snart borde markarbeten och bottenplatta komma på plats för v.26 kommer husstommen och ca v.49 kommer vi få flytta in. Hur går det för er alla andra?
hälsningar, Katrin
hälsningar, Katrin
Välkomna!
Vi såg att trädfällningen började idag på er tomt.
Vi hade husresning förra veckan på Högränd 7. Det hände enormt mycket på 10 dagar!
Nu blir det lite lugnare ett tag, första byggänget åker hem imorgon.
Vi såg att trädfällningen började idag på er tomt.
Vi hade husresning förra veckan på Högränd 7. Det hände enormt mycket på 10 dagar!
Nu blir det lite lugnare ett tag, första byggänget åker hem imorgon.
Tack, såg också det, det var nästan förlösande att det hände ngt äntligen. Det känns som vi byggt hus i snart 1,5 år och fram tills idag har vi bara varit på pappers-stadiet så det var skönt att det äntligen börjar hända något.
Dock ligger vi som 2:a tror jag i Myresjös tidsplanering så de kommer börja röja och sedan även bygga mitten tomten som är våra grannar (som jag gärna kommer i kontakt med) och sen går det förhoppningsvis ner på vår tomt, fäller lite träd och eventuellt blir det lite pålning och lite sprängning innan bottenplattan gjuts i början på juni. Så vi är på god väg och det känns skönt.
Vi borde samlas alla någon helgdag senare i maj när det är lite varmare och fika så vi får lite ansikten till alla våra alias här på byggahus.se
Hlsn,
Katrin
Dock ligger vi som 2:a tror jag i Myresjös tidsplanering så de kommer börja röja och sedan även bygga mitten tomten som är våra grannar (som jag gärna kommer i kontakt med) och sen går det förhoppningsvis ner på vår tomt, fäller lite träd och eventuellt blir det lite pålning och lite sprängning innan bottenplattan gjuts i början på juni. Så vi är på god väg och det känns skönt.
Vi borde samlas alla någon helgdag senare i maj när det är lite varmare och fika så vi får lite ansikten till alla våra alias här på byggahus.se
Hlsn,
Katrin
Hej, ni som bygger i Lövbrunna!
Har börjat fundera på bästa sättet att skaffa TV till huset. Någon som vet om det är dragen någon kabel-TV i området eller finns planer på det?
Vet att Telia har dragit bredbands-kabel som vi har tänkt ansluta oss till.
Det finns möjlighet att köra Digital-TV via bredbandet, men jag har läst att Telia digital-TV lösning inte är den bästa.
Hur har ni tänk göra?
Har börjat fundera på bästa sättet att skaffa TV till huset. Någon som vet om det är dragen någon kabel-TV i området eller finns planer på det?
Det finns möjlighet att köra Digital-TV via bredbandet, men jag har läst att Telia digital-TV lösning inte är den bästa.
Hur har ni tänk göra?
Vi har haft Telia Digital-TV ett par dagar nu och vi är inte speciellt nöjda. Jag tittar på att sätta upp en konventionell antenn och köra Boxer istället. Dessutom stöder de flesta nya TV-apparater DVB-T som boxer kör och då behöver du inte alla dessa lådor bredvid TVnak_jog skrev:Hej, ni som bygger i Lövbrunna!
Hur har ni tänk göra?
Jesper & Sandra
Hej
Först och främst så måste man ha KAT5e till samtliga platser man villa ha TV, man måste också ha en låda (dekoder) bredvid TVn. Så fort du stänger av lådan ska den uppdatera sig själv mm.
Det är dock väldigt smidigt med den inbyggda "videobutiken" som har ett gott utbud.
Jag har nu kollat runt lite och tror att vi landar hos Boxer
Jesper & Sandra
Först och främst så måste man ha KAT5e till samtliga platser man villa ha TV, man måste också ha en låda (dekoder) bredvid TVn. Så fort du stänger av lådan ska den uppdatera sig själv mm.
Det är dock väldigt smidigt med den inbyggda "videobutiken" som har ett gott utbud.
Jag har nu kollat runt lite och tror att vi landar hos Boxer
Jesper & Sandra
Klicka här för att svara