Hej!
Vi ansluter oss också till er i Lövbrunnatråden. Vi ska bygga på Täbyvägen med Myresjöhus. Idag bor vi bara några hundra meter därifrån så vi följer byggandet i området med spänning. Vi är precis i startgroparna och väntar på bygglov och funderar på tillvalen. Mycket att ta ställning till - men roligt!
MVH Isabelle, Ivan, Jonathan, Sebastian & Theodor
Vi ansluter oss också till er i Lövbrunnatråden. Vi ska bygga på Täbyvägen med Myresjöhus. Idag bor vi bara några hundra meter därifrån så vi följer byggandet i området med spänning. Vi är precis i startgroparna och väntar på bygglov och funderar på tillvalen. Mycket att ta ställning till - men roligt!
MVH Isabelle, Ivan, Jonathan, Sebastian & Theodor
Hej Alla!
Vi håller på och bygger ett Sparreholm 1 med Götenehus på Lövbrunnavägen 31.
Vi får vårt hus levererat den 11 december.
Vi är nästan varje helg där och kollar .....
Mvh
Kurt Veronica och våra 5 barn Emma, Linnea Filip, Fabian, Oliver.
Vi håller på och bygger ett Sparreholm 1 med Götenehus på Lövbrunnavägen 31.
Vi får vårt hus levererat den 11 december.
Vi är nästan varje helg där och kollar .....
Mvh
Tack! det ska bli jätteroligt.
Nu väntar vi bara på husleveveransen v 50.
Lycka till själva.
Mvh Kurt Veronica och våra 5 barn
Emma, Linnea Filip, Fabian, Oliver.
Nu väntar vi bara på husleveveransen v 50.
Lycka till själva.
Mvh Kurt Veronica och våra 5 barn
Emma, Linnea Filip, Fabian, Oliver.
Vi håller på och bygger med Götenehus, ett Origo. Husleverans i januari på Lövbrunnavägen 47, kul att följas åt och se husen poppa upp 
Vi finns från och till i Lövbrunna nästan varje helg, speciellt nu när vi ska börja med markarbetena. Vi ses!
Mvh,
Pernilla, Joakim och våra barn Annie och Elliot
Vi finns från och till i Lövbrunna nästan varje helg, speciellt nu när vi ska börja med markarbetena. Vi ses!
Mvh,
Pernilla, Joakim och våra barn Annie och Elliot
Äntligen har vårt hus levererats. Nu händer det så otroligt mycket överallt.
God alla nu sticker vi på jul semester.
God jul alla
Mvh
Kurt Veronica
Lövbrunnavägen 31
God alla nu sticker vi på jul semester.
God jul alla
Mvh
Kurt Veronica
Lövbrunnavägen 31
God fortsättning på Er.
Vi bygger ett Sparreholm 1 på lövbrunnavägen 31.
En fråga kommer ni behöva stödbalk på framsidan respektive baksidan pga höjden på ert hus.
Detta kom som en överaskning för oss.
Mvh/Kurt & Veronica
Vi bygger ett Sparreholm 1 på lövbrunnavägen 31.
En fråga kommer ni behöva stödbalk på framsidan respektive baksidan pga höjden på ert hus.
Detta kom som en överaskning för oss.
Mvh/Kurt & Veronica
Singer71 skrev:
Hejkurtveronica skrev:
Om ni menar den pelaren som går från det "uthängande" taket ner till marken så måste vi det på baksidan. Det blev klart när vi var tvingade att dra ut taket så bygglovet gick igenom.
Är ni nöjda så här långt?
Jesper & Sandra
Hej!
Det verkar bli en hel del barnfamiljer i området. Trevligt eftersom vi är en själv!
Läste att den nya förskolan i området öppnar först 2009:
http://www.taby.se/templates/TswNewsPage.aspx?id=11107&year=2007&month=12
Någon som kan tipsa om någon annan bra förskola i området?
mvh, AK
Det verkar bli en hel del barnfamiljer i området. Trevligt eftersom vi är en själv!
Läste att den nya förskolan i området öppnar först 2009:
http://www.taby.se/templates/TswNewsPage.aspx?id=11107&year=2007&month=12
Någon som kan tipsa om någon annan bra förskola i området?
mvh, AK
Hej!
Nu är det spännande, flertalet hus poppar upp varje vecka och det är svårt att hålla sig därifrån
Tyvärr fick vi veta förra veckan att husleveransen är försenad 3 veckor, är väldigt besviken och hoppas verkligen att Götenehus inte försenar vårt inflyttningsdatum också.
När det gäller dagis så kan jag svara på det jag vet än så länge. Det "nya" daghemmet i området är egentligen inte nytt, det är ett befintligt daghem uppe i Erikslund som flyttar ner till nya lokaler i Lövbrunna. Det innebär att det redan finns barn och dagisköer sedan tidigare vilket gör att det inte alls öppnar upp för fler platser egentligen, ställ dig i kö idag!
Jag har stått med mina två barn i dagiskö för tre olika förskolor i området sedan ett helt år tillbaka och har fortfarande plats 50(!), nu har jag haft tur att få dagmamma i området annars vet jag inte vad jag skulle gjort.
Mitt tips är att omedelbart ställa barnen i dagiskö i kommunen eftersom det verkar vara ordentlig kris om man inte har riktig tur eller får förtur.
Hoppas få träffa på er så småningom i området!
Mvh,
Pernilla
Nu är det spännande, flertalet hus poppar upp varje vecka och det är svårt att hålla sig därifrån
När det gäller dagis så kan jag svara på det jag vet än så länge. Det "nya" daghemmet i området är egentligen inte nytt, det är ett befintligt daghem uppe i Erikslund som flyttar ner till nya lokaler i Lövbrunna. Det innebär att det redan finns barn och dagisköer sedan tidigare vilket gör att det inte alls öppnar upp för fler platser egentligen, ställ dig i kö idag!
Jag har stått med mina två barn i dagiskö för tre olika förskolor i området sedan ett helt år tillbaka och har fortfarande plats 50(!), nu har jag haft tur att få dagmamma i området annars vet jag inte vad jag skulle gjort.
Mitt tips är att omedelbart ställa barnen i dagiskö i kommunen eftersom det verkar vara ordentlig kris om man inte har riktig tur eller får förtur.
Hoppas få träffa på er så småningom i området!
Mvh,
Pernilla