Hej!
Jag och min sambo försöker vara där i stort sett varje helg och fälla träd och rena på vår nyinköpta tomt på Lövbrunnavägen 73 (längst ner vid vändplan).

Är det ert hus på bilden?

Mvh Magnus & Cilla

Nej, vi har inget hus än, däremot följer jag blivande grannarnas projekt med största intresse.
Tyvärr är kvällarna nu så mörka att jag hinner inte dit efter jobbet.

Vad tänkte ni göra mer på tomtet?

Hej!
Vi ansluter oss också till er i Lövbrunnatråden. Vi ska bygga på Täbyvägen med Myresjöhus. Idag bor vi bara några hundra meter därifrån så vi följer byggandet i området med spänning. Vi är precis i startgroparna och väntar på bygglov och funderar på tillvalen. Mycket att ta ställning till - men roligt!
MVH Isabelle, Ivan, Jonathan, Sebastian & Theodor

Hej Alla!

Vi håller på och bygger ett Sparreholm 1 med Götenehus på Lövbrunnavägen 31.
Vi får vårt hus levererat den 11 december.

Vi är nästan varje helg där och kollar .....

Mvh:) Kurt Veronica och våra 5 barn Emma, Linnea Filip, Fabian, Oliver.

Välkomna till Lövbrunna önskar Magnus & Cilla, Lövbrunnavägen 73

Tack! det ska bli jätteroligt.
Nu väntar vi bara på husleveveransen v 50.

Lycka till själva.

Mvh Kurt Veronica och våra 5 barn
Emma, Linnea Filip, Fabian, Oliver.

Vi håller på och bygger med Götenehus, ett Origo. Husleverans i januari på Lövbrunnavägen 47, kul att följas åt och se husen poppa upp :)
Vi finns från och till i Lövbrunna nästan varje helg, speciellt nu när vi ska börja med markarbetena. Vi ses!

Mvh,
Pernilla, Joakim och våra barn Annie och Elliot

Vårt hus kommer v51, den 20:e dec.
Vi bygger ett lite omritat Sparreholm 3 på Lövbrunnavägen 61.

Nu händer det verkligen saker i området.

hälsn
Sandra & Jesper

Äntligen har vårt hus levererats. Nu händer det så otroligt mycket överallt.
God alla nu sticker vi på jul semester.:)

God jul alla
Mvh
Kurt Veronica
Lövbrunnavägen 31

Vi vill önska alla Gott Nytt År i detta forum.

Vi ser fram emot ett nytt spännande 2008 ute i Lövbrunna.

//Mvh fam. Nordström

Gott nytt år från oss också!

Vi har nu fällt alla träd som skulle fällas, och gjort tomten till vår. Roligt med alla hus som fortsätter att poppa upp.

God fortsättning på Er.
Vi bygger ett Sparreholm 1 på lövbrunnavägen 31.
En fråga kommer ni behöva stödbalk på framsidan respektive baksidan pga höjden på ert hus.
Detta kom som en överaskning för oss.

Mvh/Kurt & Veronica

Singer71 skrev:
Vårt hus kommer v51, den 20:e dec.
Vi bygger ett lite omritat Sparreholm 3 på Lövbrunnavägen 61.

Nu händer det verkligen saker i området.

hälsn
Sandra & Jesper

kurtveronica skrev:
God fortsättning på Er.
Vi bygger ett Sparreholm 1 på lövbrunnavägen 31.
En fråga kommer ni behöva stödbalk på framsidan respektive baksidan pga höjden på ert hus.
Detta kom som en överaskning för oss.

Mvh/Kurt & Veronica
Hej
Om ni menar den pelaren som går från det "uthängande" taket ner till marken så måste vi det på baksidan. Det blev klart när vi var tvingade att dra ut taket så bygglovet gick igenom.

Är ni nöjda så här långt?

Jesper & Sandra

Hej!

Nu är det spännande, flertalet hus poppar upp varje vecka och det är svårt att hålla sig därifrån :) Tyvärr fick vi veta förra veckan att husleveransen är försenad 3 veckor, är väldigt besviken och hoppas verkligen att Götenehus inte försenar vårt inflyttningsdatum också.

När det gäller dagis så kan jag svara på det jag vet än så länge. Det "nya" daghemmet i området är egentligen inte nytt, det är ett befintligt daghem uppe i Erikslund som flyttar ner till nya lokaler i Lövbrunna. Det innebär att det redan finns barn och dagisköer sedan tidigare vilket gör att det inte alls öppnar upp för fler platser egentligen, ställ dig i kö idag!
Jag har stått med mina två barn i dagiskö för tre olika förskolor i området sedan ett helt år tillbaka och har fortfarande plats 50(!), nu har jag haft tur att få dagmamma i området annars vet jag inte vad jag skulle gjort.

Mitt tips är att omedelbart ställa barnen i dagiskö i kommunen eftersom det verkar vara ordentlig kris om man inte har riktig tur eller får förtur.

Hoppas få träffa på er så småningom i området!

Mvh,
Pernilla

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.