Jag lyckades får bort ett hjul till min tevagn, men de andra tre sitter som berget. Är det någon som har något tips för att få bort hjulen Två löstagbara tevagnshjul på ett trädäck, ett igensatt och ett fritt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Hammare på överkant av hjulhållaren, i bland sitter dom lite hårt
 
Ok tack. Hur får jag bort den gamla hylsan om jag vill byta hjul?
 
Bra fråga sitt ner, har inte gjort det själv, ta det gamla med dig och se om ett nytt kan passa i hylsan i många fall passar det, har du ingen hylsa benet så kommer benet att spricka
 
  • Gilla
marsrocket och 1 till
  • Laddar…
D Domberg skrev:
Jag lyckades får bort ett hjul till min tevagn, men de andra tre sitter som berget. Är det någon som har något tips för att få bort hjulen[bild]

Din tråd ploppade upp när jag själv söker svar. Så får jag fråga hur det gick och hur du gick till väga? Har själv en vagn med dessa hjul. Tyvärr är de torra och spruckna och letar nya. Men inga av de moderna ser ju ut som dessa, att de har det lilla lagret under kanten. Kunde du spara den för de nya hjulen?
 
M Melindaasen skrev:
Din tråd ploppade upp när jag själv söker svar. Så får jag fråga hur det gick och hur du gick till väga? Har själv en vagn med dessa hjul. Tyvärr är de torra och spruckna och letar nya. Men inga av de moderna ser ju ut som dessa, att de har det lilla lagret under kanten. Kunde du spara den för de nya hjulen?
Jag köpte nu hjul på Specialbeslag https://www.specialbeslag.se/produkt/tevagnshjul-svart-formassingad-75-mm-4-pack/ När jag med våld fått bort de gamla hjulen var jag tvungen att borra upp ett litet större och djupare hål för den nya hylsan. Funkade bra.
 
D Domberg skrev:
Jag köpte nu hjul på Specialbeslag [länk] När jag med våld fått bort de gamla hjulen var jag tvungen att borra upp ett litet större och djupare hål för den nya hylsan. Funkade bra.

Toppen! Det är där jag också hittat hjul. De är ju inte helt lika men det är de närmsta jag hittat
 
D Domberg skrev:
Jag lyckades får bort ett hjul till min tevagn, men de andra tre sitter som berget. Är det någon som har något tips för att få bort hjulen[bild]
Hej! Prova med att spruta in 5:56 rostlösning i sprinthålet! Vänta 5 min och värm sedan med hårfönen och rucka och vrid fram o tillbaka! Prova några gånger🥲 Den som ger sig förlorar slaget🤪
 
Düsseldorff
L lars Evers skrev:
Hej! Prova med att spruta in 5:56 rostlösning i sprinthålet! Vänta 5 min och värm sedan med hårfönen och rucka och vrid fram o tillbaka! Prova några gånger🥲 Den som ger sig förlorar slaget🤪
Vi får väl hoppas att problemet löst sig under de sju år som passerat.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.