Byggahus.se
Hej allihopa
Vet inte hur många gånger jag ritat om våran köksplanering  :surprised:
Man vill ju att det ska bli så bra som möjligt  ;)

Skulle nu vilja ha era synpunkter på min senaste ritning .

Fönstren som går ända ner till golvet är egentligen valv.Men det gick inte att få till på ritningen.
Skåpet över kyl och frysen ska givetvis vara 60 djupt.
Den stora kollossen innanför dörren är murstocken.Och är därför inte flyttbar  :(

Tacksam för alla synpunkter

 
  • IMG_0421.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag skulle nog spegelvända kyl/frys/micro-väggen, så att de höga möblerna hamnar mot murstocken och bänkskivan vid dörren.
/U
 
Misse_o_Mojje skrev:
Jag skulle nog spegelvända kyl/frys/micro-väggen, så att de höga möblerna hamnar mot murstocken och bänkskivan vid dörren.
/U

Anledningen till att bänken är till vänster är att det ska bli smidigare med i och ur plockning i kylskåpet.
Verkar tyvärr vara så att alla side by side skåp har kylen till höger >:(.

 
Jaol skrev:
[quote author=Misse_o_Mojje link=1145296196/0#1 date=1145305491]Jag skulle nog spegelvända kyl/frys/micro-väggen, så att de höga möblerna hamnar mot murstocken och bänkskivan vid dörren.
/U

Anledningen till att  bänken är till vänster är att det ska bli smidigare med i och ur plockning i kylskåpet.
Verkar tyvärr vara så att alla side by side skåp har kylen till höger  >:(.

[/quote]

Jag förstår, poängen med högerplacerade kylar är väl att de flesta är högerhänta.
/U
 
Helt ok  :).

Något att tänka på när man placerar spis med ugn i ett hörn är att ugnsluckan krockar med intilliggande skåpar och lådor så att de inte går att öppna ordentligt.
 
perobe skrev:
Helt ok  :).

Något att tänka på när man placerar spis med ugn i ett hörn är att ugnsluckan krockar med intilliggande skåpar och lådor så att de inte går att öppna ordentligt.

Tack för tipset :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.