Byggahus.se
Hej allihopa!

Jag och min sambo har precis köpt en villa från 1954 i norra Stockholm med ett skriande behov av att byta ut hela taket.

Vi har tagit in en del offerter från diverse firmor och fastnat för Sweroof, som gett ett proffsigt intryck och ett ok pris. För er som vill ha en prisbild så är det byte av 230kvm tak, (btg-pannor, papp, läkt, vindskivor, hängrännor m.m.) för ca 229 kkr (efter rot 129 kkr).

Nu försöker vi bara få några referenser eller liknande, kanske har någon här på forumet nyttjat Sweroof?

//Torsten
 
Hur har det gått med Sweroof. Anlitade ni dem?
Något du kan rekommendera?

Mvh Per
 
Hej

Det blev inget med Sweroof, vi hittade inga referenser varpå vi istället bestämde att vi skulle lägga om taket på egen hand i sommar. Om du eller någon annan väljer att använda Sweroof hoppas jag att ni postar i tråden så vi andra får veta hur det gått.

MVH
Torsten
 
Funderar på Sweroof för dränering men hittar inte heller några referenser...
Fick snabb bra offert men skulle gärna vilja veta mer om kvalitet på slutresultat.
 
caroline2014 skrev:
Funderar på Sweroof för dränering men hittar inte heller några referenser...
Fick snabb bra offert men skulle gärna vilja veta mer om kvalitet på slutresultat.
Jag har också funderingar på att dränera om huset och denna firma ville ge offert. Är det någon som anlitat dem? Seriösa? Bra jobb?
 
29 000 Kr i material och 200 000 i arbete. Tillkommer ställning och städning/bortforsling av skräp/gamla pannor?
Här i Dalarna brukar m2priset ligga på 1200-1500 Kr beroende på hur taket ser ut. Mvh
 
Sweroof har en kunnig och mycket tillmötesgående projektledare, i alla fall vad gäller takläggning. Trevlig, alltid nåbar, dock sällan på plats på själva bygget. Arbetarna kommer från Turkiet, pratar knappt engelska. Kan inte bedöma deras formella utbildning i takläggning, men slutresultatet blev helt okej (efter en del justering, som de gjorde utan att gnälla).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.