Byggahus.se
Någon som har eller bygger med Svenka Modulhus? har ni några erfarenheter att dela med er? Goda som dåliga. :)

 
Hej Bartman.

Vi bygger med Svenska modulhus och vårat hus kommer att börja monteras nu på Måndag 28/11.  Grunden blev precis klar för en vecka sen.
Vad vill du veta om dem kan skriva en massa men hinner inte just nu. Så fråga så ska jag svara så gott jag kan.

Häls Niclas :)
 
Har presis funnit dom på nätet och har hunnit beställa lite papper. hur ligger dom i pris? vilka ent. former kan man få? leverenstid? känsla? mm listan kan göras lång. Väntar nu på informationen som dom ska skicka, så man får reda på lite mer. För deras hemsida var lite "klen".. Ser fram mot ett svar.

Mvh Bartman
 
Jag har byggt med Svenska Modulhus, stommen monterades en vecka innan midsommar och vi flyttade in för 3 veckor sen (dock kvarstår övervåningen) Jag är mycket nöjd, har inte varit några problem att få hjälp även efter huset är sålt. Kvalitén på materialet har varit mycket bra och om det har varit några problem har de fixats fort. Jag tycker att prisnivån var bra och total valfriehet när det gäller utformning av huset, dock så gick det inte välja annan entreprenadform än köp av monterad stomme + material. De erbjuder värken total eller generalentreprenad vilket givetvis kan efterfrågas av en del
 
Hej Bartman.

Håller med Finansvalpen och lägger till några saker.

Vi ska som sagt få vårat hus stommonterat nu på måndag.
Vi gjorde som så att vi ritade själva vårat hus och skickade ritningarna till 14st olika tillverkare. Det var några som lågbra till i pris om man vill ha ett standardutrustathus men om man som vi vill ha en massa extra så kostar det mycket med de flesta.
Men med S.modulhus så fick vi ett bra pris på stommen stommonterat och sedan har vi köpt allt övrigt själva genom den stora prutskolan såklart.
Vi har byggt med extra tjocka väggar flyttat ut fönsterna långt ut i fasaden, dubbla skivor i alla innerväggar, Pulpettak med 4m i takhöjd 2,7m i undervåning blandannat.

Vi var och hälsade på två tidigare kunder som byggt med dem (finansvalpen en av dem) och de var väldigt nöjda så det var lite därför vi vågade välja dem.
De har nyligen öppnat sin hemsida och det finns inte så mycket där men de bygger precis som ni vill ha det utan att det kostar en massa mer.
Försäljaren är mycket noggran och hjälpsam hitintills.

Är det mer du vill veta så är det bara att fråga på.

Häls Niclas
 
Finansvalpen skrev:
Jag har byggt med Svenska Modulhus, stommen monterades en vecka innan midsommar och vi flyttade in för 3 veckor sen (dock kvarstår övervåningen)
Hej har allt gått bra för er och är ni nöjda?
Har ni gjort det mesta själva i huset?
Det var vi som var och hälsade på precis när eran stommresning var klar och nu ska de resa vårat hus på måndag. Sen så blir det mycket jobb.

Häls Niclas & Ella
 
Fick idag reda på att dom inte bygger i min landända. :-[ Men livet går vidare......
 
Vilken ända av världen är det?
 
Karlskrona
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.