8 484 läst ·
7 svar
8k läst
7 svar
Strypt duschflöde
Tjena!
Jag har länge stört mig på att jag har väldigt dåligt tryck i duschen och om jag minns rätt så var det när de drog om vattenledningarna som de ströp flödet (pga miljötrams). Jag undrar nu, var kan denna strypning tänkas sitta? Har mkt bra flöde på kranen i badrummet som kommer från samma rör, så jag antar att det kanske sitter vid blandaren?
Jag har länge stört mig på att jag har väldigt dåligt tryck i duschen och om jag minns rätt så var det när de drog om vattenledningarna som de ströp flödet (pga miljötrams). Jag undrar nu, var kan denna strypning tänkas sitta? Har mkt bra flöde på kranen i badrummet som kommer från samma rör, så jag antar att det kanske sitter vid blandaren?
Jag bodde i en bostadsrättsförening tidigare och de fick för sig att sätta in en bricka för att spara vatten. Jag plockade bort den samma dag, det tog ju tre gånger längre att duscha. Jag har för mig den satt nära handtaget, en röd plastbricka.
Duschmunstycket.
Slangen - många slangar har inbyggd strypning.
Packningarna.
Packning/pryl mellan rör och blandare.
Inställning i blandaren.
Skräp i blandarens vattenrör-sil.
Ändra begränsningsspärren i blandaren och Byt slang, packning och munstycke till Briljant så blir det fart i grejerna.

Slangen - många slangar har inbyggd strypning.
Packningarna.
Packning/pryl mellan rör och blandare.
Inställning i blandaren.
Skräp i blandarens vattenrör-sil.
Ändra begränsningsspärren i blandaren och Byt slang, packning och munstycke till Briljant så blir det fart i grejerna.

Redigerat:
Klicka här för att svara