Tjena!

Jag har länge stört mig på att jag har väldigt dåligt tryck i duschen och om jag minns rätt så var det när de drog om vattenledningarna som de ströp flödet (pga miljötrams). Jag undrar nu, var kan denna strypning tänkas sitta? Har mkt bra flöde på kranen i badrummet som kommer från samma rör, så jag antar att det kanske sitter vid blandaren?

Krilleman
Det kan sitta en strypbricka i plast i någon av anslutningarna till duschslangen.

Tror inte det, bytte duschmunstycke och hade slangen borta, såg bara vanliga packningar...

Dessutom är trycket så där redan från blandaren...

Krilleman
Vad är det för blandare som sitter monterad?

Jag bodde i en bostadsrättsförening tidigare och de fick för sig att sätta in en bricka för att spara vatten. Jag plockade bort den samma dag, det tog ju tre gånger längre att duscha. Jag har för mig den satt nära handtaget, en röd plastbricka.

Y
Duschmunstycket.
Slangen - många slangar har inbyggd strypning.
Packningarna.
Packning/pryl mellan rör och blandare.
Inställning i blandaren.
Skräp i blandarens vattenrör-sil.

Ändra begränsningsspärren i blandaren och Byt slang, packning och munstycke till Briljant så blir det fart i grejerna. :)
A236078_500_1_.jpg

Redigerat:
Krilleman
O Otsef skrev:
Jag bodde i en bostadsrättsförening tidigare och de fick för sig att sätta in en bricka för att spara vatten. Jag plockade bort den samma dag, det tog ju tre gånger längre att duscha.
Uglybob har ju redan kikat i duschslangen. Det fanns ingen där...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.