Hej på er alla.
Jag är nybliven husägare och hamnar ofta i dessa forum när jag söker svar
Bör i ett hus från 44 med pelletspanna. Nu till mitt problem.. Jag har kört el under sommaren och nu när jag startar upp systemet blir det knas. Det går inte ut värme i elementen. Jag är så mycket nybörjare som kan bli och behöver lite råd. Uppe på pannan sitter en shuntmotor( tror jag det heter) som är kopplad till en svart dosa med "klocka" som då ska styra inneklimatet. Nu blinkar den att ventilen är stängd, shuntmotorn som tidigare har rört sig fram och tillbaka under dagen verkar ha hoppat ur automatikläget. Jag lägger till bilder. Hur gör jag för att starta upp automatläget igen? Jag har försökt att söka men min shuntmotor är tydligen av det äldre slaget.
Alla tips mottages.
Om jag trycker in ratten och vrider så blir det varmt men den pluppar inte ut igen.
Ha det gott
Zandra
Jag är nybliven husägare och hamnar ofta i dessa forum när jag söker svar
Bör i ett hus från 44 med pelletspanna. Nu till mitt problem.. Jag har kört el under sommaren och nu när jag startar upp systemet blir det knas. Det går inte ut värme i elementen. Jag är så mycket nybörjare som kan bli och behöver lite råd. Uppe på pannan sitter en shuntmotor( tror jag det heter) som är kopplad till en svart dosa med "klocka" som då ska styra inneklimatet. Nu blinkar den att ventilen är stängd, shuntmotorn som tidigare har rört sig fram och tillbaka under dagen verkar ha hoppat ur automatikläget. Jag lägger till bilder. Hur gör jag för att starta upp automatläget igen? Jag har försökt att söka men min shuntmotor är tydligen av det äldre slaget.
Alla tips mottages.
Om jag trycker in ratten och vrider så blir det varmt men den pluppar inte ut igen.
Ha det gott
Zandra
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Då har du nog bara inte fått ratten att landa i rätt "automatik-läge" om du varit på och vridit på den manuellt.