Så en konstig grej, strömmen till mitt sovrum har lagt av (bara till sovrummet).
Dock kan jag ej se att några proppar har gått, bor i en hyres rätt, så har ringt och felanmält, men vart kan problemet ligga, någon kunnig som vet?

En säkring kan ha gått utan att ploppen lossnat. Det är det mest troliga, sen kan man ju ha något glapp i en koppling, eller att en huvudsäkring gått, men om huvudsäkring gått borde märkas någon mer stans än bara i sovrummet.

• Gilla
Robin Nilsson6 och 1 till
  • Laddar…
hur mycket har du i sovrummet? Är det både taklampa, och ex. några vägguttag som inte fungerar? Och hur har du testat?

Som sagt absolut mest sannolikt är att en säkring har löst ut.

H hempularen skrev:
hur mycket har du i sovrummet? Är det både taklampa, och ex. några vägguttag som inte fungerar? Och hur har du testat?

Som sagt absolut mest sannolikt är att en säkring har löst ut.
Testat alla uttag samt taklampan, no power!

Och HUR testade du? Med en lampa, som fungerar i ett annat uttag?

Som sagt, mest sannolikt en säkring.

Men om vi spånar om andra tänkbara fel. Vet du om du har trefasmatning till lägenheten? Hur ser elcentralen ut? Du skriver "proppar", hur många rader med proppar i centralen?

Har du gjort något som kan ha triggat felet? Använt någon strömslukanade apparat, borrat i väggen eller tak? Var strömmen bara borta när du skulle tända en lampa, eller slocknade det när du såg det? Har det fungerat helt felfritt innan, eller har dte blinkat eller liknande?

Är det utanpåliggande kablar, och dosor?

Jag har ändrat trådens titel
/moderator

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.