1 881 läst ·
9 svar
2k läst
9 svar
Strömbrytare Barnrum
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Jag har någonstans sett vägg-strömbrytare som som ser ut som t.ex. en fotboll eller en blomma eller nåt annat "kul". Vet någon var man kan köpa sådana?
Moderator
· Stockholm
· 57 702 inlägg
Det är troligen inte godkänt. Det finns en generell regel som säger att elmaterial får inte ha en utformning som inbjuder till lek.
Finns strömbrytare för barnrum.. vet inte riktigt var man köper de.. har bara sett på elmässa. Kan inte tänka mig att de ej är godkända.
Annars i min sons rum har jag satt svarta Elko plus med blå lysande ram runt om.
Annars i min sons rum har jag satt svarta Elko plus med blå lysande ram runt om.
Såg det på ELFACK förra året att det fanns, tror det var GIRA som hade det, men sök annars på google, borde finnas information...
http://www.switchhits.com/
Där har du, tror inte det passar ELJO eller ELKO brytare dock
http://www.switchhits.com/
Där har du, tror inte det passar ELJO eller ELKO brytare dock
jesus är nog undantagen från en sådan eventuell regel i USA..
helt otroligt att det ens finns såna brytare.. men det är även otroligt att det finns religiösa fanatiker som köper dom..
annars så har nog hempularen rätt i att en sådan regel finns, elsäkerhetsverket sätter t.ex. försäljningsförbud på många saker som inbjuder till lek, som sänglampor osv.
men det kanske inte gäller en strömbrytare, den blir ju liksom inte farlig om den inbjuder till lek, men det blir en sänglampa..
men varför vill man att ungarna ska leka med ljuset? det ska man väl försöka få dom att inte göra?
helt otroligt att det ens finns såna brytare.. men det är även otroligt att det finns religiösa fanatiker som köper dom..
annars så har nog hempularen rätt i att en sådan regel finns, elsäkerhetsverket sätter t.ex. försäljningsförbud på många saker som inbjuder till lek, som sänglampor osv.
men det kanske inte gäller en strömbrytare, den blir ju liksom inte farlig om den inbjuder till lek, men det blir en sänglampa..
men varför vill man att ungarna ska leka med ljuset? det ska man väl försöka få dom att inte göra?
Moderator
· Stockholm
· 57 702 inlägg
Jag har rensat lite i tråden.
Och stänger.
Och stänger.