Grannen har tagit ner nästan alla stora aspar på kullen bakom sin tomt - utom en. Det är lite läge att plocka fram popcorn och titta ditåt...S johd01 skrev:
Blev påmind att vi måste fixa dränering utanför garageporten när vi öppnade och vattnet strömmade in. Har som tur är golvbrunn, så ingen superkatastrof. Lyckas alltid förtränga detta tills nästa oväder kommer.
Magnus E K
Husägare
· Östergötland
· 4 612 inlägg
Magnus E K
Husägare
- Östergötland
- 4 612 inlägg
Den är härifrån:K kest skrev:
https://www.nordpoolgroup.com/maps/#/nordic
Men det verkar inte gå att länka enskilda datum och timmar så därför gjorde jag en screenshot på datorn.
Ja det gör det här också. Tätningslisten är gammal och det regn som kommer på porten rinner inte ifrån porten utan mot porten och således in i garaget. Det är mindre katastrof och vetat om det sedan ett tag, men det är ner i källaren där det inte finns något som egentligen tar skada. Tror till och med tidigare ägare tvättat bilen där inne :OJohannes Carlsson skrev:
Produkter som diskuteras: "Tätningslisten"
Tätningslist E-profil vit EPDM-gummi Tesa
För springor 1-3,5 mm
56 kr inkl moms
Läs mer
Har satt in takfönster i veckan så hälften av takplåten är nerskruvad. Resten fladdrade rätt bra redan runt lunch (Skåne) så fick upp och dra fast den med ett par skruv samt la upp en hävla massa plattformar från byggställningen så hoppas det håller sig. Kan bli en intressant natt...
Vi hade strömavbrott i ungefär en timme.
Upptäckte också att det är på riktigt dags att börja tänka på att lägga om taket. Det ser ut att ligga kvar men hittade en oroväckande pöl på övervåningen. En snabb titt på vinden senare har det mycket riktigt (förmodligen) blåst in vatten under pannorna och pappen är slut/borta. Tur är att man har spånisolering på vinden så det torkar. Lite tråkigt oavsett.
Upptäckte också att det är på riktigt dags att börja tänka på att lägga om taket. Det ser ut att ligga kvar men hittade en oroväckande pöl på övervåningen. En snabb titt på vinden senare har det mycket riktigt (förmodligen) blåst in vatten under pannorna och pappen är slut/borta. Tur är att man har spånisolering på vinden så det torkar. Lite tråkigt oavsett.
