1 963 läst ·
23 svar
2k läst
23 svar
Stora Uppfattningstråden!
Sida 1 av 2
I den här tråden diskuterar vi allt som uppfattas (i en synnerligen vid mening), men inte passar in, i andra trådar.
Fria associationer är välkomna. Observera dock att existensen av Stora Missuppfattningstråden, så om du/ni är trögtänkt bör eventuella inlägg publiceras där.
Allt TROLLANDE hänvisas också till nyss nämnda tråd av skäl som kanske borde, men inte kommer att, förklaras. Vi har alla ett LIV att leva.
Fria associationer är välkomna. Observera dock att existensen av Stora Missuppfattningstråden, så om du/ni är trögtänkt bör eventuella inlägg publiceras där.
Allt TROLLANDE hänvisas också till nyss nämnda tråd av skäl som kanske borde, men inte kommer att, förklaras. Vi har alla ett LIV att leva.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Svårt att veta om det är något man missat utan att ha fått se lite bilder.
Helst skall det vara ritningar också, naturligtvis måttsatta.
Ock bilderna skall helst var i färg, ock gärna i naturlig storlek.
Hur mycket och ärligt jag än anstränger mig, och det gör jag faktiskt, så kan jag missa någon detalj.
Kan det bero på att alla ni andra, trots era höga ambitioner, har svårt att förklara?
Som den här tråden till exempel, vad förväntas den innehålla?
Och är det inte risk att alla andra trådar blir torra och tråkiga om allt OT hamnar här?
PS
Hur vet man om man är trögtänkt?
Helst skall det vara ritningar också, naturligtvis måttsatta.
Ock bilderna skall helst var i färg, ock gärna i naturlig storlek.
Hur mycket och ärligt jag än anstränger mig, och det gör jag faktiskt, så kan jag missa någon detalj.
Kan det bero på att alla ni andra, trots era höga ambitioner, har svårt att förklara?
Som den här tråden till exempel, vad förväntas den innehålla?
Och är det inte risk att alla andra trådar blir torra och tråkiga om allt OT hamnar här?
PS
Hur vet man om man är trögtänkt?
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Du har drabbats av forumberoende vulgaris.MaxPax skrev:
Det är inte lika allvarligt som facebookberoende, men är ett förstadium.
Jag undrar om vi inte borde be forumägarna att få en möjlighet att "ignorera" oss själva.
Det skulle kanske vara en bra hjälp att ta sig ur beroendet.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Ingen dum idé faktiskt, har inte den använts i andra sammanhang någon gång?MaxPax skrev:
Annars kanske vi skulle kunna skapa ett stödforum.
Men om du känner för att tala ut så gör det här och nu. Det lättar suget
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Skall vi klippa mussladdarna samtidigt?
Så går vi ut i världen och ser alla blommor och lyssnar på fåglarna
Ett, två, tre, klipp!
Så går vi ut i världen och ser alla blommor och lyssnar på fåglarna
Ett, två, tre, klipp!
Duger inte. Alla som är en ....ist går raskt över till den trådlösa musen eller musplattan.
För att återgå till trådens ämne. (KOW lyckades som vanligt bra, i den här tråden redan i inlägg #3, att förstöra Trådskaparens utmärkta intentioner med tråden)
Min bestämda och stora uppfattning är att våren är alldeles för kort. Himlans slit med att plantera växter, göra rent utomhusmöbler, påta i landet och piffa till så där extra fint som syns i tidningarna till den enda trädgårdsfesten man orkar anordna, vattna, vattna, skörda, skörda, stå i köket och lägga in och frysa in - och vips är det senhöst och man undrar var sommaren tog vägen (om det nu råkade vara en sommar värd namnet just det året). Så det tål att upprepas att min bestämda åsikt är att våren är för kort.
För att återgå till trådens ämne. (KOW lyckades som vanligt bra, i den här tråden redan i inlägg #3, att förstöra Trådskaparens utmärkta intentioner med tråden)
Min bestämda och stora uppfattning är att våren är alldeles för kort. Himlans slit med att plantera växter, göra rent utomhusmöbler, påta i landet och piffa till så där extra fint som syns i tidningarna till den enda trädgårdsfesten man orkar anordna, vattna, vattna, skörda, skörda, stå i köket och lägga in och frysa in - och vips är det senhöst och man undrar var sommaren tog vägen (om det nu råkade vara en sommar värd namnet just det året). Så det tål att upprepas att min bestämda åsikt är att våren är för kort.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Attans, du förekom mig precis när jag satt och filade på ett elakt svarHemmakatten skrev:
Men här kommer det ändå. Hoppas att jag inte har missuppfattat det hela nu
Det var inte bokstavligt menat. Ungefär som när man säger "lås in henne/honom/dem och släng bort nyckeln".Hemmakatten skrev:
Vad gjorde jag för fel? Jag skrev ju att jag fattar lite trögt.Hemmakatten skrev:
Så då återstår alltså att prata om vädret?Hemmakatten skrev:...
Det blir säkert en intressant diskussion
With love! //KoW
Min uppfattning är att våren o sommarn skulle kunna uppfattas som längre om vi gjorde vissa av dom där grejerna redan på hösten.Hemmakatten skrev:Duger inte. Alla som är en ....ist går raskt över till den trådlösa musen eller musplattan.
Rensa rabatterna och fyll på med en släpvagn täckbark.
Rengör utemöblerna så räcker en avspolning på våren
Rengör o smörj grillen
Anlägga gräsmattor
osv osv
Men hur kul är det att göra sådant i Okt/Nov?...
Jag brukar faktiskt fixa mycket av det där redan på hösten. Ofta tvättar jag till och med bilen på hösten, men vad hjälper det? När våren kommer är den lik förbannat skitig...Nimajneb skrev:
För övrigt är min uppfattning att jag inte riktigt fattar vad som är OnT/OT i denna tråd.
En sak som jag och jag vet fler uppfattar konstigt kortsiktigt, är att i början av maj gläds man åt dom ljusa kvällarna, för att sedan i augusti en exakt lika ljus/mörk kväll tycka att det är höstmörker eller augustimörker.
Hjärnans referenstid måste va kortare än man tror?
Hjärnans referenstid måste va kortare än man tror?
Eller när man fryser häcken av sig när det på hösten går neråt fem plusgrader. På våren när samma temperatur uppnås njuter man av värmen...larsbj skrev: