Hej,
Stopp i avlopp.
Har haft det för tre år sedan o då körde vi en högtryckstvätt med backmunstycke som löste det..
Gjorde samma häromdagen men nu fick vi stopp igen.. O nu får jag inte högtryckstvätten o komma igenom...

När jag öppnade till brunnen var det som en vit klump där, kan det typ bildas en kalkklump eller vad kam det vara?

Fråga två: utloppet ligger lixom under vatten som på bifogad bild, ska det verkligen vara så?
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nej. Det ska vara fall ifrån.

Men vad kan orsakat att det blivit så?

O vad kan man göra, ringa kommunen i morgon?

Stegalos skrev:
När jag öppnade till brunnen var det som en vit klump där, kan det typ bildas en kalkklump eller vad kam det vara?
Är det köksavloppet som rinner ut där? Då är det med all sannolikhet en fettklump. Försök att "fiska" upp klumpen. Troligen kan det sitta en fettklump i utloppsröret också. Den kan du med lite tur få bort med hjälp av en "iller" (= avloppsrensare till högtryckstvätten).

kulle
Du har för hög vatten nivå i trekammarbrunnen, se efter om röret ut till infiltrationen har en rensborst som är igensatt,
kan även vare marken som är mättad så inte infiltrationen fungerar som den ska.

Precis en sån högtryckstvätt vi använder som vandrar upp... Nu verkar tvättfan gett upp oxå.. Suck

vette fan hur man ser något i brunnen, typ rör eller så?
=(
får väl ringa nån i morgon....

vattnet har sjunkit igen i brunnen.
Verkar dock som den fylls lätt med andra ord?

aja, tack för era kommentarer, får väl ringa nån vvs:are i morgon...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.