Hej,
Stopp i avlopp.
Har haft det för tre år sedan o då körde vi en högtryckstvätt med backmunstycke som löste det..
Gjorde samma häromdagen men nu fick vi stopp igen.. O nu får jag inte högtryckstvätten o komma igenom...
När jag öppnade till brunnen var det som en vit klump där, kan det typ bildas en kalkklump eller vad kam det vara?
Fråga två: utloppet ligger lixom under vatten som på bifogad bild, ska det verkligen vara så?
Stopp i avlopp.
Har haft det för tre år sedan o då körde vi en högtryckstvätt med backmunstycke som löste det..
Gjorde samma häromdagen men nu fick vi stopp igen.. O nu får jag inte högtryckstvätten o komma igenom...
När jag öppnade till brunnen var det som en vit klump där, kan det typ bildas en kalkklump eller vad kam det vara?
Fråga två: utloppet ligger lixom under vatten som på bifogad bild, ska det verkligen vara så?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Är det köksavloppet som rinner ut där? Då är det med all sannolikhet en fettklump. Försök att "fiska" upp klumpen. Troligen kan det sitta en fettklump i utloppsröret också. Den kan du med lite tur få bort med hjälp av en "iller" (= avloppsrensare till högtryckstvätten).Stegalos skrev:
Klicka här för att svara