C
13th Marine 13th Marine skrev:
Så jag tror den klena skulle räcka för dagens behov
Ja, för sånt funkar den alla gånger. En annan faktor - har du någon gång behov av att flytta kompressorn? Nackdelen med en stor kompressor är att "aktionsradien" blir begränsad.

C cpalm skrev:
Ja, för sånt funkar den alla gånger. En annan faktor - har du någon gång behov av att flytta kompressorn? Nackdelen med en stor kompressor är att "aktionsradien" blir begränsad.
Har ett hörn i garaget med egen ingång som jag tänkte göra till maskinrum för spånsug och kompressor (trädgårdsvattenpumpen står redan där).
Och sedan dra en fast ledning tvärs över garaget, så har jag tillgång till det enkelt, dvs inget behov av mobilitet.

• Gilla
Alltgår
  • Laddar…
Mycket pengar får något som ändå är tungt att flytta på. Att komplettera min 90liters med en som är bärbar på riktigt skulle inte vara fel, även om jag sällan har det behovet. Dessutom har jag nu 30m slang så jag klarar mig rätt bra här hemma ändå....

MathiasS MathiasS skrev:
Mycket pengar får något som ändå är tungt att flytta på. Att komplettera min 90liters med en som är bärbar på riktigt skulle inte vara fel, även om jag sällan har det behovet. Dessutom har jag nu 30m slang så jag klarar mig rätt bra här hemma ändå....
Vet inte riktigt vem du svarar, men för egen del tänker jag inte flytta någon av de jag länkade.

Jag svarade alltgår, skrev samtidigt som du gjorde ditt inlägg.

• Gilla
13th Marine
  • Laddar…
På tal om portabla små kompressorer. Jag hade en sådan här ett tag, men den var meningslöst liten tycker jag. 8 liter.
Portabel liten Aerfast kompressor med en 8 liters tank.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Man ska nog inte under 20L på en man vill flytta runt. Men beror så klart på användningsområde..
Tycker 90 l och riktigt lång slang låter som en bra grej för övrigt.

Alltgår Alltgår skrev:
På tal om portabla små kompressorer. Jag hade en sådan här ett tag, men den var meningslöst liten tycker jag. 8 liter.
[bild]
Man ska nog inte under 20L på en man vill flytta runt. Men beror så klart på användningsområde..
Tycker 90 l och riktigt lång slang låter som en bra grej för övrigt.
Ja det var något sådant jag tänkte som komplement, tex för att köra en spikpistol eller pumpa ett däck.

Tror inte man hittar någon lättare eller smidigare att bära runt till smågrejer. Med betoning på smågrejer då :) Synd du inte knep min på Blocket, den gick alldeles för billigt och så gott som ny

• Gilla
MathiasS
  • Laddar…
Fortsatt nöjd @MathiasS ?
Någon annan som vill ge några synpunkter om den eller liknande?
Jag hade fram tills idag en från Duab (50l, 2,2 KW 2 cylindrar) som jag varit jättenöjd med. Tyvärr välte den när jag var oaktsam i en förflyttning så jag spräckte toppen på cylinderhuset. Tyvärr sitter sprickan intill rörutgången så om jag inte kan hitta denna del är jag nu på jakt...

Yes funkar klockrent för det jag använder den till, mutterdragare, spikpistoler, renblåsning, pumpa däck osv

• Gilla
TryBran
  • Laddar…
Såg precis att Duab börjat sälja Nardis större kompressorer nu också, 50 och 90 liter. Mer än dubbla pengen, men...

Kalendern
13th Marine 13th Marine skrev:
För egen del så tänker jag att antigen försöker jag komma billigt undan, motsvarande JWS30 hittar man för 1200 på Ebay:
[länk]

Alternativt en:
[länk]

Eller så köper jag nått som troligtvis håller livet ut.
Köpte du någon av dom? Nöjd?

Kalendern Kalendern skrev:
Köpte du någon av dom? Nöjd?
Det blev faktiskt Bauhaus Stående Hercules på 90l. Det är trots allt en Nuair med annan logga på tanken (märkskylten säger Nuair).

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.