4 568 läst ·
4 svar
5k läst
4 svar
Stående bastupanel.
Jag vill ha stående bastupanel i min bastu.Nu e frågan hur ska ja spika läckten, antar vågrätt men hur blir det med luftningen bakom panelen då?Hur ska ja gå till väga?Kanske bara e att sätta läckten vågrätt och sen panga opp panelen?
Ja, om du ska ha luftning bakom. Jag vet ju inte hur eller var bastun är byggt annars. Du måste nog välja själv utifrån vad du tycker är viktigt. Det är inte alla som tycker luftning bakom panel är viktig(Jag tycker det är riktigt så).
Tunn läkt stående(11mm?) och 30 horisontalt (tror 20 kan bli lite tunt för spikning av panel).
MVH
Sakke
Tunn läkt stående(11mm?) och 30 horisontalt (tror 20 kan bli lite tunt för spikning av panel).
MVH
Sakke
Klicka här för att svara