Lät sätta upp attefallshus i timmer för 3,5 år sedan. Målat med färg som andas (Falu fasad). Blev paff när jag idag tittade på huset. Sprickor i träet överallt. Förutom gaveln som är på nordsidan, den är fortfarande slät och mer eller mindre utan sprickor.
Är detta ett normalt fenomen?
Eller vad beror det på?
Dåligt virke?
Vad göra?
En bräda kådar dessutom något enormt.
Tacksam för goda råd och er kunskap i ämnet.