Hej!

Upptäckte igår efter jag att jag duschat att kaklet såg konstig ut när de var fuktigt, torkade bort fukten och ser små hårfina sprickor i kaklet, väldigt svåra och se på håll men står man nära så kan man se och känna dom, Har inte sett några sprickor i fogarna.

Tänkte först om det kan ha o göra med kall och fuktig luft då det drabbade området är under ventilen och ända ner till golvet och sen att jag haft badrumsdörren öppen efteråt?
Badrummet är cirka 1 år gammalt och jobbet är utfört av auktoriserad firma, finns inga sprickor i kaklet i själva duschdelen. Kaklet är köpt på kakelfirma och kosta runt 150-200 kr m2.
Har kontaktat firman som utförde jobbet och dom skulle komma o kolla på måndag. Men jag är så jäkla nojjig:confused:

Någon som varit med om liknande?

photo[5].jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
photo[3].jpg
Skapa konto
photo[1].jpg
Skapa konto

Drabbade väggen

väldigt svårt o få bra bilder på dom små sprickorna.

Följer sprickorna varandra, från en platta till en annan? Jag har sprickor på kakel i köket som ser ut som dina, och där ser man hur sprickorna är långa och går över flera plattor (15x15). De uppstod nästan direkt, kanske en månad efter, och jag tror i mitt fall det är en kombi av dåliga, tunna kakelplattor och rörelser i väggen. Lite konstigt dock, då det är gammal lättbetongvägg och tegel bakom, så det borde inte röra sig. Men de långa sprickorna borde tyda på att det är något bakom som orsakar dem.

Sprickorna fortsätter över flera plattor men där det slutar på ena plattan så kanske de börjar några cm om höger eller vänster på nästa platta så dom följer inte riktigt varandra sen vissa spricker går lite lodrätt, så det går lite hursomhelst.
Det här lägenhetshuset är byggt 1938 är väl tegel och nå lättbetong bakom. Men det finns mkt sprickor i huset hade en spricka i vardagsrummet bakom tapeten som var minst 2 cm, men tycker huset borde satt sig efter så många år.

Har inspektera vissa plattor noggrannare nu, kollar man riktigt nära ser de ut som dom har krackelerat i "ytskiktet"

Redigerat:
sallas skrev:
Sprickorna fortsätter över flera plattor men där det slutar på ena plattan så kanske de börjar några cm om höger eller vänster på nästa platta så dom följer inte riktigt varandra sen vissa spricker går lite lodrätt, så det går lite hursomhelst.
Det här lägenhetshuset är byggt 1938 är väl tegel och nå lättbetong bakom. Men det finns mkt sprickor i huset hade en spricka i vardagsrummet bakom tapeten som var minst 2 cm, men tycker huset borde satt sig efter så många år.

Har inspektera vissa plattor noggrannare nu, kollar man riktigt nära ser de ut som dom har krackelerat i "ytskiktet"
Hur löste ni detta?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.