Imorse upptäckte jag några brunaktiga sprickor som jag inte kan känna som sprickor med finger men syns. Det är runt omkring bottenventil (avlopp) i handfatet. Handfatet är 6 år gammal och vill veta om det går laga sprickor. Tacksam om någon vet hur man kan laga dem.

• Brunaktiga hårfina sprickor nära handfatets bottenventil, synliga men inte kännbara.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Handfat med synliga brunaktiga sprickor runt avloppet, kran och tvålbehållare i badrum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Mdde
  • Laddar…
Laga går nog inte, men du kanske kan lära dig att leva med dem.
Och kanske byta ut glasflaskor och tandborstglas, som står på handfatet, till plast.

Välkommen till Bygga Hus-forumet @Yukorin

• Gilla
Cider
  • Laddar…
Är det Svedberg?

KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Laga går nog inte, men du kanske kan lära dig att leva med dem.
Och kanske byta ut glasflaskor och tandborstglas, som står på handfatet, till plast.

Välkommen till Bygga Hus-forumet @Yukorin
Tack för ditt svar. :D
De är plasta faktiskt. Vet inte vad som orsakat sprickorna men men vi ska leva med dem.:crysmile:

Jag har likadana ”sprickor”. Är svedbergs.
Om det finns något tips för att minska synligheten är jag idel öra

• Gilla
Yukorin
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
Är det Svedberg?
Jag vet inte vilken märke det är. Renovering hade skett innan vi flyttade in.

Det finns något som heter emaljlack som kan användas som reperationskitt vid skada på emalj. Det kanske skulle göra att sprickan syns mindre. Den finns på vvs butiker till Claes Ohlsson, Jula och Biltema. På Biltema kallas den för bättringsfärg så jag vet inte om den är lika bra. Priserna varierar från strax under 200 kr till 40 kr på Biltema.

Har själv funderat att använda en sådan. Då en liten flisa är borta på handfatet. Tydligen ska man tvätta rent med typ Rödsprit innan man målar.

Redigerat:
  • Gilla
Yukorin
  • Laddar…
Det brukar stå små skyltar någonstans om vilket märke det är. Om nu inte Swedbergs skäms så mycket att dom tar bort sitt namn. Dom borde skämmas.

Man kan inte laga sprickor med sånt där.......det du målar på kommer ju synas lika bra som sprickan om inte mer. Den där färgen är till för emaljerade saker där det slagits ur en flisa eller nåt så man kan fylla upp med lite färg.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.