Tjena.
Jag har missat detta under åren jag bott i huset men den senaste tiden, läs månaderna, har ja börjat oroa mig lite för den en spricka i en yttervägg i källaren. Var nere och bankade på det lite idag och får loss hela fogen mellan stenarna. Huset är från -52 så jag anar inte vad det är för material det är murat med, det är tjock i vart fall. Det ser ut som om det har varit lappad tidigare då längden på spricka är mörkare än resten av väggen.
Vad gör jag åt detta?
Jag har missat detta under åren jag bott i huset men den senaste tiden, läs månaderna, har ja börjat oroa mig lite för den en spricka i en yttervägg i källaren. Var nere och bankade på det lite idag och får loss hela fogen mellan stenarna. Huset är från -52 så jag anar inte vad det är för material det är murat med, det är tjock i vart fall. Det ser ut som om det har varit lappad tidigare då längden på spricka är mörkare än resten av väggen.
Vad gör jag åt detta?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Dräneringen är inget som jag gjort något åt mer än att all växtlighet är borta och ersatt av några dm makadam istället. Bor uppe på en kulle och har aldrig riktigt sätt behovet av att dränera om då det inte syns nånstans. Jag vet inte hur länge det sett ut sådär, men det har varit ett tag. Det stod en stor jäkla oljetank där tills för några år sen då jag bytte panna.
Nu har jag knackat bort allt på insidan som vart löst. Det är lagat nångång tidigare med helt fel bruk. Är något mörkt stenhårt, så jag förstår varför det spruckit. Frågan är väl mest om det var länge sen, vilket jag iof antar för jag har inte lagat det och när jag flyttade in stod där en stor oljetank.
Klicka här för att svara

