På bilden i aftonbladen syns ju dels att det är förändringar i fönstersättningen.
Men är hela planlösningen spegelvänd så känns det som att även tvättstugan blev mer olyckligt placerad, för jag får för mig att den grusade planen på vänster sida i bilden är den kommande garageuppfarten.
ååå, va kul att spekulera i detta. ursäkta mig nu ska jag göra ngt annat.

Men är hela planlösningen spegelvänd så känns det som att även tvättstugan blev mer olyckligt placerad, för jag får för mig att den grusade planen på vänster sida i bilden är den kommande garageuppfarten.
ååå, va kul att spekulera i detta. ursäkta mig nu ska jag göra ngt annat.
Ja, lite märkligt är det onekligen.Åsa76 skrev:
Dock är det ju så att om det står ord mot ord så är det privatpersonens tolkning som skall gälla. Annars får LB-hus skaka fram bevisning att han vetat om och godkänt spegelvändningen.
Det är förmodligen en ensidig och vinklad bild vi får se, men att det handlar om en missnöjd kund är ingen tvekan.
Va, tror du inte tidningen ger oss en sann bild? (ironiskt) He,he....skandal!
Jo, det här blir ju knivigt för LB. Som jag någon gång tidigare sagt på forumet, om kontrakt. Jag har fått uppfattning att det ofta är entreprenören som inte vill ha välskrivna och bra kontrakt efter som jag antar att de vill kunna lägga på extrasaker. Men ett bra kontrakt som är tydligt gynnar alla! Inte minst entreprenören.
Jo, det här blir ju knivigt för LB. Som jag någon gång tidigare sagt på forumet, om kontrakt. Jag har fått uppfattning att det ofta är entreprenören som inte vill ha välskrivna och bra kontrakt efter som jag antar att de vill kunna lägga på extrasaker. Men ett bra kontrakt som är tydligt gynnar alla! Inte minst entreprenören.
Det är ju snarare så att om entreprenören är luddig så tar de en större risk enligt konsumenttjänstlagen.Det borde altså vara i deras egenintresse att vara övertydliga i sin information.Åsa76 skrev:
här verkar det tydligt att säljare och kund inte snackat samma sak.
kunden har inte varit på det klara med ritningen som han verkar ha godkänt,samt säljaren har inte brytt sig eller så har han inte tänkt på att kunden ville ha huset vänt åt ett visst håll.
men är huset som på ritningen enligt ovan?då är det ju vilket som huset står vänt.
det har ju 2 perfekta lösningar åt söder.
himla fräsigt hus,fast dyrt.
kunden har inte varit på det klara med ritningen som han verkar ha godkänt,samt säljaren har inte brytt sig eller så har han inte tänkt på att kunden ville ha huset vänt åt ett visst håll.
men är huset som på ritningen enligt ovan?då är det ju vilket som huset står vänt.
det har ju 2 perfekta lösningar åt söder.
himla fräsigt hus,fast dyrt.
Klicka här för att svara
