Hej
Jag har mycket spånskruv då undrar jag om man kan använda till altan eller till gips. Jag skulle bli
mycket tacksam om ni svarar min fråga.
Jag har mycket spånskruv då undrar jag om man kan använda till altan eller till gips. Jag skulle bli
mycket tacksam om ni svarar min fråga.
Redigerat:
Till altanen så kommer de att rosta som tidigare inlägg också påpekar och till gipsskivorna är nog risken stor att de kommer att "borra" sönder gipsskivans yttrepapplager och därmed sitta direkt i gipset och med tiden tappa fästet. En gipsskruv skall ha en slät insida på huvudet och inte så "spetsig" vinkel. Finns en anledning till att skruvarnas huvuden är olika till olika material. 
Produkter som diskuteras: "gipsskruv"

Gips- & skivskruv
Skivskruvar är specialdesignade för att säkert fästa skivor av olika material utan att skada dem. Dessa skruvar har ofta en platt undersida eller en försänkt huvudkonstruktion som hjälper till att fördela trycket jämnt över skivan, vilket
Läs mer
Inte heller lämplig för gips då spånskiveskruv har ett litet huvud som som lätt ska borra ner sig i skivan medans en gipsskruv har stor skalle med en stor radie under så att inte pappret ska gå sönder på gipsskivan, då sitter den inte fast speciellt bra.
Edit: Tvåa på gipsbollen men något kanske det tillför.
Edit: Tvåa på gipsbollen men något kanske det tillför.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden