Hej! Har precis tagit fram mitt undergolv och såg att det är svackor på några ställen på uppmot 5mm(i övrigt är det rakt). Ska lägga floore 13mm golvvärme sedan parkett på det. Hur bör bör man laga dessa svackor? Ska man handspackla? Vilket spackel ska man använda för att det ska bli bra?

• Inomhus, låg vinkel, trägolv, stenmur, vit metallstege, kablar, byggmaterialbitar, oavslutat byggarbete.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
becakn becakn skrev:
Hej! Har precis tagit fram mitt undergolv och såg att det är svackor på några ställen på uppmot 5mm(i övrigt är det rakt). Ska lägga floore 13mm golvvärme sedan parkett på det. Hur bör bör man laga dessa svackor? Ska man handspackla? Vilket spackel ska man använda för att det ska bli bra?
Hej.
Handspacklade mina golvspånsskivor, det gäller att ha en bra plan för hur man ska utjämna, det är jobbigt att ta bort det om det råkar bli för tjockt.
Är inte helt lätt att få rakt (för mig iallfall då det var första gången jag gjorde det😀) men hade svackor som var 9 mm på ena sidan av rummet och 4 mm på motsatt sida.
Fick råd om Ardex A45 och uzin182 från en kompis som jobbar med allt inom golv.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.