Hej, hjälp imorrn kommer mattläggararen o då ska jag ha klart för han, spacklar man kanten mellan golvskivan o en bit in på purusplattan för att få jämnt? Golvskivan är ca 2mm högre än plattan. Isf ska man prima plattan. Eller ska man slipa ner skivan jäms med plattan men då måste jag väl ändå spackla skarven som är lite gles. OBS! Jag ska alltså ha matta ej som nästan alla andra ha klinker:( Tacksam för snabbt svar,börjar ha lite panik när inte allt går på räls...

• platta 002.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ingen som läst som har svar? :(

På sidan tolv i Jafos monteringsanvisningar finns en bild som visar hur de menar att de ska se ut. Iofs betongbjälklag. På sidan fyra är en bild med träbjälklag och matta. Oavsett verkar de inte visa att man spacklar fallet längre än till plattans början.

Redigerat:
T
Mattläggaren ska väl flytspackla golvet för fallets skull?

Fallet är fräst i skivan.

T
Jahopp, men kommer inte skruvhålen att synas genom mattan?

Är ingen mattläggare så mitt tips är att ringa killen som ska göra det och fråga honom.

Förmodar att du limmskruvat ner den förfasade plattan. Annars kanske det är läge att ta bort den och spackla fall på primat golvspån som verkar ligga i nivå med purusplattan. Kanske lättare sagt än gjort. Är inget proffs.
Var har du hittat den däringa skivan? Är snart i samma läge själv.

Redigerat:
Kanske lite långsökt men minsta förhöjningsringen och sedan spackla nivå till den innan golvmattan. Tappar kanske för mycket fall då och hela vitsen med den frästa skivan?! Har för mig att den låg på 12mm.

Intressant produkt dock.

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.