11 386 läst ·
4 svar
11k läst
4 svar
Sopro Fuf
Hej!
Undrar om det är någon här på forumet som har erfarenhet av Sopro Fuf?
Jag kaklade om köket och använde mig av en fog från Sopro i färgen antracit. Det visade sig att den var otroligt mycket mörkare än vad jag räknat med, så jag undrar om det är möjligt att färga in en ljusare fog (mer åt betonggrå-hållet) med hjälp utav Sopro Fuf, eller om det kört?
Undrar om det är någon här på forumet som har erfarenhet av Sopro Fuf?
Jag kaklade om köket och använde mig av en fog från Sopro i färgen antracit. Det visade sig att den var otroligt mycket mörkare än vad jag räknat med, så jag undrar om det är möjligt att färga in en ljusare fog (mer åt betonggrå-hållet) med hjälp utav Sopro Fuf, eller om det kört?
Nu har du säkert redan provat eller löst ditt problem. Men jag har tidigare använt FOG FINISH Tile Guard som finns bla på Bauhaus i ett badrum där fogarna inte gick och få fina med rengöring. Resultatet blev fantastiskt bra!
I helgen ska jag köra med Sopro Fuf i ett badrum, återkommer med resultat!
I helgen ska jag köra med Sopro Fuf i ett badrum, återkommer med resultat!
Sopro Fuf blev hur bra som helst, täcker fogen på en strykning och blir en jämn och fin färg. Dock biter den rätt hårt fast på plattorna, så man får skrubba en del. Rekommenderar dock mindre pensel framför svampen som instruktionerna visar för att få dit färgen, då blir det mindre kladd på plattorna. En annan sak är att fogarna numera inte ändrar färg när de blir blöta.
Jag bor inte kvar där, men de va inga konstigheter dom första tre åren iaf.T TechChad skrev:
Jag kommer ihåg det ungefär som samma sak, har nog provat typ 2 andra fabrikat utöver dom nämnda. Av anledning att få en bra färgkod. Om jag inte minns fel så kunde ”antracit” från 4 olika fabrikat upplevas både blå, lila och andra färger som inte liknar en riktig antracit fog eller går ihop med en platta i gråa skalan.
Klicka här för att svara