Hej

Jag letar efter skruv för ett möbelbygge jag håller på med. Det skall vara möjligt att demontera så vissa delar vill jag montera med skruv. Det är ett ben som skall kunna monteras på en sarg. I sargen tänkte jag ha rampamuff och en genomgående skruv genom benet. Huvudet på skruven kommer alltså att vara synligt.

Jag vill ha en skruv med ett huvud som är platt undertill och utsidan får gärna vara svagt välvd och spårad. Helst skulle jag vilja ha bronsskruv, men borstad matt mässing hade också fungerat. Vet någon om det finns att få tag på? Jag tycker att i varje fall mässingsskruv borde man kunna hitta, men jag hittar inget när jag söker. Förhoppningsvis så känner jag bara inte till rätt sökord, men det kanske är så att det inte finns att få tag på. Är det någon som kan hjälpa mig?

Kolla på skruv avsedda för båtbyggen

• Gilla
snuttekudden
  • Laddar…
Fulkemisten
https://www.sifvert-skruv.se
De har nästan allt. Troligen brons i beställningssortimentet, mässing blir billigare, det har de på hyllan.
Det du söker heter kullrig skalle respektive spårskruv.

• Gilla
snuttekudden
  • Laddar…
Rampamuff betyder maskingänga (info till er som länkar till träskruv).

@snuttekudden kan du tänka dig lös hatt och gängad pinne, så här alltså ? Isåfall kan du söka på hattmutter eller hylsmutter, dessa finns i lite mer estetiskt påkostade varianter. Hornbach har fina hylsmuttrar i plockavdelningen men de är vanligt försänkta, inte plana på undersidan.

• Gilla
snuttekudden
  • Laddar…
G
Det kanske är möbelskruv och möbelmutter du är ute efter?
Kanske finns med spår också. Vem vet.
Guldfärgad möbelskruv med försänkt huvud och insex för montering av möbler.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Redigerat:
  • Gilla
snuttekudden
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
Rampamuff betyder maskingänga (info till er som länkar till träskruv).

@snuttekudden kan du tänka dig lös hatt och gängad pinne, så här alltså ? Isåfall kan du söka på hattmutter eller hylsmutter, dessa finns i lite mer estetiskt påkostade varianter. Hornbach har fina hylsmuttrar i plockavdelningen men de är vanligt försänkta, inte plana på undersidan.
Ja det tror jag att jag kan faktiskt. Bra tips! Specialbeslag har ju butik på Hisingen. Jag kan cykla dit och titta faktiskt, m10 låter stort, men det kanske är det rätta.

G Gooli skrev:
Det kanske är möbelskruv och möbelmutter du är ute efter?
Kanske finns med spår också. Vem vet.
[bild]
Möbelskruv har jag faktiskt sökt på, men jag hittar bara den där varianten som du visar på bilden. Det är inte riktigt hur jag vill att det skall se ut.

S snuttekudden skrev:
Ja det tror jag att jag kan faktiskt. Bra tips! Specialbeslag har ju butik på Hisingen. Jag kan cykla dit och titta faktiskt, m10 låter stort, men det kanske är det rätta.
Hm. Borde finnas mindre än m10, jag länkade första bästa jag hittade.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.