Byggahus.se
hej
vi vill ha fyra st öppna hyllor i badrummet, som just renoveras. Jag har sett flera st vackra hyllhållare men för varje hållare krävs två hål. Fyra hyllplan ger åtta hyllhållare = sexton hål, i vårt nykaklade badrum. Det blir litet mycket .... Därför har jag nu börjat se mig om efter någon form av konsoler, typ elfta fast väldigt mycket vackrare ... kanske något i trä? Vår badrumsinredning kommer annars att bestå av vita skåpsdörrar med en träbänk ovanpå (i oljad ek om maken får bestämma ...mao inte helt bestämt) samt ett nersänkt handfat. Det är tänkt att två av hyllorna ska vara i trä och två i glas och att de ska sitta i linje ovanför varandra. Golvet är en slags gulbrunaktig terracotta och väggarna vitt kakel. Alla förslag som innebär färre hål är väldigt välkomna!!
tack på förhand!
fiddeli
 
Är man nöjd med konsolerna kan man ju skruva dem i en ribba av samma material som hyllplanen och sedan skruva fast ribban i väggen, då kanske man klarar sig med säg sex hål. Ribban kan också vara ett platt rostfritt järn.

Jag har låtit tillverka ett slags stora "krokar" av rostfritt som jag hänger över vår kaklade duchvägg och som jag skruvat fast rejäla korgar i för schampo och bråte. Det ge en helt hålfri uppsättning.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.