Byggahus.se
Bygger nytt hus och ska i vardagsrummet ha 2 infällda högtalare i taket.
De ska spelas via en sonos connect amp.

Helst ska de inte vara så djupa men det får inte vara avgörande.
Är dom typ 7cm ibyggnadsmått så slipper vi nog göra hål i plasten och installationen blir mkt enklare.
Men förstår att det blir svårt.

Det här med backbox eller inte verkar ju högst oklart vad som gäller, tar gärna emot tips om det behövs eller ej.
Det kommer sitta isolering över högtalarna.
Högtalarna blir i taket på nedervåningen på ett tvåvåningshus.

Viktigt att det ska vara ok ljud förstås.
Kan man hitta några för 1000kr styck så är det bra, kan väl betala det dubbla om det krävs men helst inte mer :p

Tacksam för alla tips!
 
Jag köpte själv för ett par år sedan Canton InCeiling 880 som då var den mest rekommenderade inbyggnadshögtalaren för bra pris. Köpte 4st från Tyskland för 540 EUR inkl. frakt. (idag verkar de vara lite dyrare)

När jag idag kollar på prisjakt.se verkar den fortfarande mest populära och går tydligen att köpa för 1500kr/st. http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=145


Edit: Kan tillägga att det även finns en subwoofer som passar till ovan, heter Canton ASF 75 SC och går att både väggmontera eller placera under soffa/fåtölj som har ca 16cm plats undertill. Kostar idag knappt 4000kr.

Har den inte själv (än iallafall) och verkar som om i normala fall skall de inbyggda högtalarna kopplas via den, dvs högtalarkablarna skall gå via subben. Vet inte om det är ett måste och inget som jag skulle vilja göra då jag har ett teknikrum där förstärkare etc placeras och dit all kablage dras.
 
Redigerat:
Kolla på Canton från Amazon.de. JBL hittar man också till rätt bra pris också.
Har du möjlighet så lägg högtalare i väggen istället. Ljud som studsar i golvet är ingen höjdare...
Vinklingsbara takhögtalare är dessvärre lite dyrare, t.ex. SpeakerCraft...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.