22 587 läst ·
8 svar
23k läst
8 svar
Snabbväxande klätterväxt
Tjenare!
Jag byggde en enorm spalje ute på gården i höstas. Jag har ingenting som växer i den och tänkte plantera något till våren.
Vilken är den mest snabbväxande klätterväxten som finns? Den ska helst vara mycket tät.
Ha det fint!
Doktorn...
Jag byggde en enorm spalje ute på gården i höstas. Jag har ingenting som växer i den och tänkte plantera något till våren.
Vilken är den mest snabbväxande klätterväxten som finns? Den ska helst vara mycket tät.
Ha det fint!
Doktorn...
Redigerat av moderator:
Produkter som diskuteras: "ogräs"
Ogräsrensare Sweeder
Ergonomisk ogräsrensare
79 kr inkl moms
Läs mer
Vilken zon har du? Blåregnet Blue Moon, ny på marknaden, växer mycket snabbt från andra året. Har också den fördelen att den har fler blomningsperioder jämfört med de gamla konventionella sorterna. Jag har för mig att den klarar zon V. Kan vara knivigt att få tag på så man bör beställa den redan när plantskolan våröppnar.
Medlem
· Västra götaland
· 180 inlägg
Humle växer bra, billig att skaffa, och växer upp till 30 cm på ett dygn läste jag någonstans... Om det är sant det vet jag inte, men fort går det. Finns en gulbladig variant oxå.
- Klematis Håller på att försöka ta dö på några, Och har en som totalt "våldtagit" ett tall som nu till vinter ser ut som ett gigantisk fågelbo...
- Humle Den är ifs på väg att ta död på grannens trädgård :blushing:
- Murgröna (vintergrön)... we like!
- Vildvin växer på bra den med
Redigerat:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden