Hej!
Har ett problem som jag ej lyckas komma underfund med.
När jag spolar varmvatten så sätts alla silar igen i alla kranar efter ca 10-15 min. Det ser ut som svart stålull men känns som tunna tunna silkestrådar. Det händer i alla kranar i hela huset. Kallvattnet har ej detta problem. Har testat att tömma VVB flera gånger. Rensat silarna om och om igen. Spolat bara varmvatten i timmar men så fort jag sätter dit silarna så kommer det igen. Syns inget om man tappar upp det i ett glas.
Ringt Nibe och de har inte en aning. Pratat med säkert 15 rörmokare och ingen har hört talas om det??
Har renoverat ett hus så alla ledningar är nya. Varmvattaenberedaren är en Nibe Compact rostfri och har ca 3 år på nacken.
Pga att jag skulle komma åt bakom den så kopplades den bort under en längre tid (tömd). Dessförinnan så hade den stått i princip oanvänd i 4 månader.
Har egen borrad brunn och vattnet är testat utan några konstigheter.
Har ett kolfilter sittande på inkommande (det bara hamnade där). Däremot så var det ganska svart så jag bytte ut det men det hjälper inte i alla fall.
Någon som har någon ide? Enda Nibe kunde komma på var om jag råkat få in lin i kopplingen men då borde det ju bli mindre och mindre? Det var ju inte så att jag använde en hel säck med lin

.