Jag är rätt säker på att jag kan be min Roborock att städa att specifkt rum om jag vill :thinking:

• Gilla
AXS och 2 till
  • Laddar…
Installerade en Roborock S5 Max för ca en månad sedan, och ja, det går att be den dammsuga ett specifikt rum, antingen via app eller röststyrning.

Är överlag mycket nöjd med funktion och prestanda.

Det tycker jag är det trevliga med Roborock, de fortsätter att utveckla maskinens mjukvara ett tag efteråt.

Karlia
Härligt med någon som är så nöjd med sin romba! Men jag blir alltid lite misstänksam när första posten på forumet är för att lovprisa en vara.

• Gilla
Staffans2000 och 2 till
  • Laddar…
Karlia Karlia skrev:
Härligt med någon som är så nöjd med sin romba! Men jag blir alltid lite misstänksam när första posten är för att lovprisa en vara.
Instämmer, den utläggningen lär komma från någon som har ekonomisk vinning i att kränga just den typen av dammsugare.

• Gilla
Staffans2000 och 1 till
  • Laddar…
Vi är nöjda med vår Electrolux Pure i9.2. Den klarar ganska höga trösklar (strax över 2cm) och den dammsuger bra. Vi har heltäckningsmatta i två rum och robotdammsugaren gör ett minst lika bra jobb som vår nya Electrolux vanliga dammsugare. Enda problemet vi har är att om man inte använder den så ofta händer det ibland att den har låg laddning trots att den stått i laddstationen. Men jag skulle ändå kunna rekommendera den, men de är ju relativt dyra.

Jag har raderat smygreklam för iRobot Roomba.

/Moderator

• Gilla
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
Luddis_1 Luddis_1 skrev:
Nyfiken, varför ställer du inte in att den ska städa när du inte är hemma? Det är ju halva vitsen med en robot imo
Absolut. Vi har en bebis hemma, det kombinerat med lite hemmaarbete medför att det är lite oplanerat när vi inte är hemma, plus att jag då måste röja undan diverse sladdar och så innan den städar.

• Gilla
Luddis_1
  • Laddar…
Köpte denna i förra veckan 4990:-
Roborock S6 MaxV dammsugarförpackning mot soffbakgrund med funktioner angivna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

klarar allt även våttorkar golvet, har app-styrd med WiFi även 2 kamera skickar en bild med texten ”82% troligen frugans skor i hallen”

Idag kom det en ny mjukvara installerade själv efter ett OK från mig.

Redigerat:
  • Gilla
Mattias_Jo1
  • Laddar…
hordak
Lidar är väl ett kännetecken att leta efter för att bedöma ”smarthet”. ”Radar” som mäter och därefter ritas planlösningen upp, vilken dammsugaren navigerar utifrån.
Har Roborock S4, en på varje våning. Typ S6 men utan moppfunktion som jag ändå inte är intresserad av. Mycket nöjd, kör dem på schema två dagar i veckan någon timme efter att vi lämnat huset och dammet lagt sig.

• Gilla
radioshack och 1 till
  • Laddar…
Den var 90% säker på att mina foppatofflor var ”footwear”

App-gränssnitt för Roborock S6 MaxV robotdammsugare som visar karta och undvikna "foppatofflor".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Peter2400
  • Laddar…
R
L Leif i Skåne skrev:
Den var 90% säker på att mina foppatofflor var ”footwear”
Dålig identifiering. Hur kan den blanda ihop sopor med skor?? Hemläxa för den AI:n/maskininlärningen.

• Haha
Leif i Skåne
  • Laddar…
Staffans2000
Hejsan.

Lurar på att slå på stortrumman och köpa en Roborock s7. -Sonisk moppning! Det impar:D.
Någon som har en likadan?

Staffans

• Gilla
Henric Heimdal
  • Laddar…
Har en S5 Max, våtmoppning används inte så ofta. Det blir extra handpåläggning med att fylla vatten och sätta i vattenbehållaren.
Lättare att bara låta den gå ut och dammsuga.

Karlia
Tycker också att sonisk moppning lockar, ev är det bara ett försäljninsknep:D Jag har femman och är väldigt nöjd, vore roligt att höra från någon med sjuan!

• Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.