Hej !

Jag är ute efter en smart plug som går att styra via blåtand och programmera via en app. Vill ha en timmer funktion som styrs av sig själv efter att man ställt in tid. Vill helst inte köpa någon gateway eller liknande.

Det som jag ska använda den till är belysning i terrarium till en skäggagam. Tänken är att skaffa en smartplug som jag koppla in i vägguttag. Sen grendosa i smart plug. Två st värme lampor kopplade i grendosan. En på 40 w och en på 100 w. Även en uvb lampa ska vara inkopplade i grendosa. Och sist blir det en varma matta . Så allt som allt 3 lampor och en värmematta inkopplade i grendosa. Som är inkopplade i smartpluggen.

Vill att de tänds 07.00 på morgonen och släcks 19.00 på kvällen. Vilken smart plug är mest lämplig för det som jag vill göra?

Plejd Spr-01

blåtand och programmerbar via app. Du behöver gateway om det ska styras på distans.

I itscire skrev:
Plejd Spr-01

blåtand och programmerbar via app. Du behöver gateway om det ska styras på distans.
Behöver inte styra den på distans. Kan man ställa in timmer funktion som upprepar sig varje dag utan att behöver ställa in den dag för dag?

P
Nu ville ju inte TS ha en gateway, och det skulle vara smart plug inte analog timer.

Det finns flera märken som passar dina behov, t.ex Nedis och Deltaco som finns lite överallt.

Japp, det gör du via plejd-appen

Csm84 Csm84 skrev:
Behöver inte styra den på distans. Kan man ställa in timmer funktion som upprepar sig varje dag utan att behöver ställa in den dag för dag?
Det gör CO timern, du slipper allt strul som kan vara med "smarta" apparater den är "idiotsäker".

Emma242 skrev:
Nu ville ju inte TS ha en gateway, och det skulle vara smart plug inte analog timer.

Det finns flera märken som passar dina behov, t.ex Nedis och Deltaco som finns lite

Deltaco såg jag på nätet. Såg inte så dyr ut. Är de bra?

Csm84 Csm84 skrev:
Vad är det för fel på en vanlig hederlig mekanisk timer för 33:- ?

• Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
useless useless skrev:
Vad är det för fel på en vanlig hederlig mekanisk timer för 33:- ?
Det skulle vara mitt val alla dar i veckan för just den önskade funktionen(y)

E elmont skrev:
Det skulle vara mitt val alla dar i veckan för just den önskade funktionen(y)
För funktionen ”timer” funkar det väl utmärkt. Men TS hade ju önskemål om blåtand och app-funktion också.

Jag har en del Shellys hemma. Tycker dom fungerar bra till ett schysst pris

Ja, men då får han ett förslag från mig som fyller behoven, är mycket enkel att installera och "programmera", en mycket beprövad och säker mekanisk lösning. Och det för ca 30:-.

• Gilla
Csm84 och 1 till
  • Laddar…
Varför ska den specifikt kunna styras via blåtand och app? Du ska ju ändå bara ställa in en tid för "på" och en tid för "av" och sedan låta den sköta sig själv?

Det är ju en sak om du har ett befintligt hemautomationssystem som den ska snacka med, men här verkar det ju som den ska vara helt fristående?

Som sagt, Simplaste timern för 30:- löser det. Driftsäkert blir det också.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.