D
Jag vet inte riktigt vad jag ska välja, en Insats, tex contura i6 eller en smalspis, tex JD 320.

Insats Contura i6 med brinnande ved, gjutjärnslucka, beskrivning av självlåsande funktion och anpassning för installation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Svart smalspis JD 320 med eld synlig genom glaslucka, vedförvaring och teknisk data ovan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Placeringen är i en hall där det tidigare stått en smalspis i plåt från 60/70-talet. Jag har putsat mexiteglet.

Ett tomt hörn i en hall med vitputsade väggar och ett gammalt slitna trägolv, potentiell plats för en spis.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Putsad öppen spisnisch med synlig murad öppning i en vitmålad hall, redo för installation av antingen insats eller smalspis.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Antingen ställer jag dit en ny smalspis dock har jag svårt att se att just möjligheten att laga mat kommer nyttjas, eller så kör jag en insats men då måste jag mura in den.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.