På väg att montera en 3,6 m terassmarkis på västergavel (ganska utsatt för blåst och regn). Den kommer inte att skyddas av takutsprång. https://www.rusta.com/se/sv/terrassmarkis-med-motor-p62570015.aspx
Rusta har ett skydd men det förutsätter slätt underlag, gaveln har lockläkt så det blir svårt att få till det utan ingrepp i panelen.
Markisen ligger ju i en kassett från början och ser rätt skyddad ut, eller? Hur ska man tänka?
Rusta har ett skydd men det förutsätter slätt underlag, gaveln har lockläkt så det blir svårt att få till det utan ingrepp i panelen.
Markisen ligger ju i en kassett från början och ser rätt skyddad ut, eller? Hur ska man tänka?
Så får det bli.J jonaserik skrev:
Konstaterat att det var nödvändigt med påbyggnad och förstärkning undertill också. Hoppas det håller nu.
What you see is what you get
Markisen är overkill för ändamålet då den bara skall fällas ut 1 m av 2,5 m. Den blev över då jag skaffade en bredare till framsidan och frugan föreslog det här.
Markisen är overkill för ändamålet då den bara skall fällas ut 1 m av 2,5 m. Den blev över då jag skaffade en bredare till framsidan och frugan föreslog det här.
Klicka här för att svara



