Byggahus.se

Skydd till barnpool

1. M
    Medlem Nivå 6
    Hej,

Någon som vet var man kan få tag på ett poolskydd till en enkel, uppblåsbar barnpool? Poolen är ca 1500*2500*500.

Jag trodde det skulle vara en enkel sak att få tag på sådana, men tji fick jag...

2. E
    Medlem Nivå 2
    Jag köpt på Toy'sRUs när vi köpte pool där. Dom hade då olika storlekar o former att välja på.

/Nicke

3. M
    Medlem Nivå 6
    Ok, får åka dit och kolla. På hemsidan har dom bara runda i.a.f

4. pär h
    Medlem Nivå 12
    Om det är till för att skydda poolen från skräp så duger dessa enkla skydd eller en japanpress

Det är viktigt att vara medveten om att dom inte skyddar för om barn ramlar i snarare tvärt om rent livsfarligt.

Mvh Pär H

5. L
    Medlem Nivå 5
    Som pär h säger så är det ju bara till för att hålla skräp borta..och isf rekomenderar jag er att köpa bubbelplast istället så får ni lite värme i poolen på köpet. Men annars tycker jag at tni ska bygga ett staket runt poolen med en låsbar grind. då har ni lite säkerhet oxå. minst 90cm högt ska det vara

• Laddar…
  6. M
    Medlem Nivå 6
    Hur får du bubbelplast att sitta fast runt poolen och med ganska hårt spänt? För det som jag upplever som ett problem med pressening eller annat som man bara lägger uppe på, så är det att det lätt blir en liten svacka mitt i, som gör att hela skyddet havererar vid första regnväder.

• Laddar…
  7. L
    Medlem Nivå 6
    Skulle det inte funka att limma frigolit under en plywood-skiva och använda som lock? Borde både behålla värmen och bli hyfsat säkert?

8. L
    Medlem Nivå 5
    Bubbelplasten kommer ligga kvar på ytan..Men det fungerar absolut inte som ett bra skydd. Isf ska du satsa på ett riktigt skydd med stroppar som du spänner fast...